fredag 25 november 2011

Helleborus niger...

...eller JULROS på svenska...Christmas rose.. osv.. 
Sitter just nu och väntar ut en paus på tv..
Och passar på att göra ett litet inlägg:)
Julros ja.. det är en relativt ny växt för min del.
Förra året i början av dec. var jag på en
 göra- egna- julgrupper -kväll med goa arbetskamraten Agneta...
och planterade bland annat i en av grupperna, en VIT JULROS..
Hur den såg ut då, julrosen kan ni se här..
Men det var då de.. för snart exakt ett  år sedan.. "rosen" som ju inte är en riktig ros!! 
 hade jag tänkt mej att plantera ut i en liten rabatt...
men glömde bort den lilla blomman som har stått bakom nån buske,
 ute hela våren och sommaren..hösten och ända tills nu för ett par dar sedan..

För då "upptäckte" jag helt plötsligt  denna...

...lilla, lilla JULROS igen!
Jag sa, förlåt lilla blomma och tog in den ....
och nu står den där i sin gamla plastkruka och ja.. ..

nu kanske jag skulle plantera om den i en ny julgrupp:)

..Nu är visst tvpausen slut och jag är klar med inlägget..
återstår bara att önska er alla som tar er tid att läsa alla mina inlägg:)...

Trevlig FÖRSTA ADVENT...

[]...Pia

2 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Tänk vad kul att den blommar igen hos dig ,det är nog så varmt ute att jag borde gå o se om mina kanske blommar ute (fniss) trevlig helg ,Nette

Berit T sa...

Hei Pia.
Disse blomstene er så fine, og jeg har aldri hatt de inne, men har en stor som står i hagen på landstedet.
Ha en fin helg