tisdag 19 juli 2011

Söt som en marsipanros..

.. . och sött litet fat på fot står den lilla rosen på:)

... just nu regnar det så in i vassen, så det är inte klokt. Man tröttnar fort på regn minsann. Av och till att regnet smattrat på ordentligt idag.... och då får  man ta till lite innegöra istället!
Som t.ex. städa..tvätta.. .göra en liten packa- för -att -åka- bort- lista..OCH den blir inte lite lång..!..Såå svårt att packa lagomt för en nästan  hel vecka borta:) 
Men dagen den innehöll lite fika oxå.. och en skogspromenad.. Mellan regnskurarna får jag väl tillägga..

Jag ska kanske berätta lite om dagens bilder...I lördags så gjorde jag en snabbvisit på ett evenemang som jag blivit bjuden på.. "Fat på fot" hette den   och som namnet säger så var det fot på fat i alla möjliga konstellationeroch en otrolig mängd .. som Eva hade gjort:) 

En solig och varm lördagseftermiddag i en underbar och mysig gammal trädgård  i vår stad.. blev vi....ett stort gäng glada tjejer i alla åldrar  bjudna på bubbel & praliner..


..där vi strosade runt bland fat på fot, det stod på alla möjliga ställen....undrar hur många det var egentligen.. minst 75 stycken..!



...i alla möjliga hopsättningar..Fantastiska fat måste jag säga.. och ett blev med mej  hem..

Ett litet, litet nätt fat på fot.. sött så det passar till små praliner..några småkakor..eller som smyckesgömma..
För ett par veckor sedan så fann jag ett litet glasfat på fot på ett loppis i vår stad.. Tyckte det var litet men som syns så är det fatet riktigt stort i jämnförelse med det limmade fatet.. I foten finns en liten söt rosa  tygros fastlimmad..passar precis där:)

♥....Pia

3 kommentarer:

Kamomilla sa...

Oj vilket skojigt evenemang! :)

Galleri Hönshuset sa...

Hej Pia, allt väl?

Härligt sommriga bilder.
Den snirkliga texten har jag på photoshop! Försökte hitta på den men det fanns så många olika snittyp så jag hittade inte på namnet på den! Ska kika vidare en annan dag så du vet vad den heter =)

Ha det gott. kram Pirre

rosenälvorna sa...

Vilket kul påhitt, jättefina bilder! Christina