måndag 18 juli 2011

Ja ogräset frodas då väldigt gott i det härliga ...

 ....vädret som vi har idag!  Regn regn regn.. men snart så kommer nog solen ..tror jag iallafall:) Men vad gör man om det regnar.. JO.. det ska jag tala om...

 ..man "betongar" :)  För då gör det inget om det regnar..det är då ett som är säkert... det är nästan bara bra om det är lite regnigt..

Jag har helt fastnat i betongvärlden.. Finns inga begränsningar för vad som går att göra..

Det har jag läst  i både böcker och på nätet.. Nu är jag bara i början, så mycket finns att utforska  i denna "hårda värld".


En stor ängel blev senaste pysslet.

 Lite fin blev den ..:) Bland ogräset som växer så det knakar!  får den stå och härdas i några dar tänkte jag..innan jag slipar  lite lätt på kanterna och kanske, kanske gör jag en till och målar den svagt vit!..
 Två hjärtan blev det oxå på kuppen.. när det nu ändå fanns lite betong över från ängeln!
 De får oxå ligga för härdning några dar.. betongen är ju lite skör än.. trots att det är ett hårt material så får man vara aktsam i början.
 Bland blommor & blad ..rena djungeln..finns en boll på en "pinne"..
På kursen i Årjäng så provade jag på att gjuta i en leksaksboll och att gjuta fast ett armeringsjärn..pinne?.. i bollen ..ganska slät blev den och nu står den här i rabatten..
...Pia

3 kommentarer:

Marita sa...

Vad mycket fint du gör!! Nu blir ju jag jättesugen att börja jag med....hmmm, får nog ta och läsa på lite hur man gör...sen blir det nog allt till att inhandla material!! Såg en plastkorg på ICA igår som jag funderar om det kan bli fint att gjuta i...
kram, Marita

Viola sa...

Tack för din goa hälsning den värmde, har varit en tuff vecka och det är alldeles för tyst och tomt här hemma...

SÅ himla mkt fint du gör, änglen blev verkligen fin, ha de, kram

Pia sa...

Ååhhh, så fina grejer du gjort i betong!!!!!! Jag som sååå skulle pröva på det - bara sommaren kommer! Och så har snart sommaren gått, utan att jag ägnat en tanke!!!
Tack så väldigt för att du kikade in hos mig och påminde mig...!

Kudden tycker jag blev superfin! Kunde vara något att stoppa i gubbens säng...hehheee...

Hoppas solen visar sig snart där. Jag slutade min semester i dag, så NU har VI sol (GRRR)!!!

Kramar, vännen!
-Pia-