torsdag 6 januari 2011

Oops...

..."någon" glömde  ta in soffan i vår trädgård  i höstas!

..och denna NÅGON var visst jag :) och  IGEN får jag kanske säga då...

Snart är det inget kvar av träribborna på sitsen.  Ett par ribbor visade sej vara ganska så dåliga redan i somras..meeeeeen så gick det bra ändå.. "NÅGON" satt försiktigt eller på andra sidan :). och då gick det bra!

Just nu är snön lätt och ingen börda precis..men förmodligen kommer den bli tung när den smälter ihop..Så när våren kommer får "någon" sitta  väldigt försiktigt.

En liten längtan till denna våren får man när man tittar ut och ser all denna snöööööö. Tror att det räcker nu..

T.o.m jobbigt att gå..men gått har jag gjort även idag..som varje dag sen starten på nya året..allt tack vare Granne med Selma..!

Visserligen ingen stegmätare än..men km i stället för steg räknar jag nu..
♥...Pia

9 kommentarer:

EM sa...

Det ser ut som om bänken har ett stort dunbolster på sig.
Mjukt och fint.
Vad du är duktig som orkar promenera så redigt.
kram elsamarianne

Skogslyckan sa...

Liknar min ormbunks soffa ute under snön. Den sitsen har varit dålig i många år. Men peppar peppar så håller den önnu, och jag älskar det slitna flagnade utseendet. Ha en riktigt skön tretton dags kväll!
Kram Pia

MODERN COUNTRY sa...

Ja det er utrolig hva slags mengder med snø vihar fått de siste to dagene. Nesten en halv meter!! Jeg har skuffet selv som bare det i dag, og det kjenner jeg godt i armene. Det blir iallefall riktig fine bilder av vinterlandskapet. Skal vi gå ut og lage snøengler ? ;)

Ha det mysig i kveld Pia,
Kram

Inspiration i vitt sa...

jaa nu är det mesta inbäddat i vitt. Här hemma på tomten blir det alltid en massa saker kvar på hösten och en del ruttnar bort eller flyger iväg hihi. Du är så duktig så motionerar så flitigt, jag önskar jag var som dig Pia. Kram på dig/Ingela.

Fröken Fräken sa...

Det kaaaaan ju hända att någon inte tog in utemöblerna på balkongen här heller.. och så tömde jag inte zinkhinken heller så då var den fastfrusen när jag ville ta in den för att ha julgranen i den..

Pillargontanten sa...

Ja, snö har vi fått så det räcker och blir över, fast nu snöar det igen.....

Älfgärdet sa...

Min soffa står också här utanför snart helt försvunnen i snön! Tycker än så länge att det är underbart mysigt att vara inbäddad i snön, allt blir mycket lugnare och tystare. Kanske ändrar jag inställning måndag morgon vid 6 då jag står o hoppas på att tåget ska gå i tid...

Birgitta sa...

Här har det snöat ända sedan i tisdags och vi ska visst få mycket mer snö de närmaste dagarna. Just nu är vi insnöade här.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

beate sa...

masse snø her og!!!

god helg

klem beate