onsdag 5 januari 2011

Trettondagsafton och...

...jag bloggar lite medan jag väntar på att VÅR INSNÖADE BIL ska tina upp .. Jaaa motorn är på..jaaa vet att det inte ska tomgångsköras..får inte hjälpas.. OM jag ska kunna köra bilen..Idag har det snöat och snöat och snöat.. precis hela **dan.
Jobbat några timmar, lite barn och mycket personal på vår förskola gör att dagen blir lite seg.. därför flexade jag lite före och efter :).

Trots all snö och inga plogade gångbanor gick jag en timme direkt efter jobbet. 2 grader minus är riktigt behagligt att promenera i.

Nu blir det efter en liten biltur, en hemmakväll med go mat och kanske lite slöande i soffan. Får se nån rolig film eller så...



Önskar er en trevlig och skön lillhelg...

♥...Pia

6 kommentarer:

EM sa...

Vilka sötnosar.
Tog en liten promenad till brevlådan, ungefär vad jag orkade...nu väntar en kväll i soffan efter flera dagars kämpande med att ordna värme och mat till människor och djur...
kram elsamarianne

Skogslyckan sa...

Önskar dig en riktigt skön trettondags helg!
Kram Pia

Anki sa...

Hellooo!
Jodå jag har fått ditt mail, har bara inte hunnit såmycket än...fick tillbaka dataeländet i går kväll och har knappt hunnit kolla runt än!
Vad glad jag blir iaf att du gillade strömpera, visst är dom varma å goa?! Jag behöver ett par själv tror jag...Hmm snö ja, det har ju vräkt ner i flera dar nu å plogandet är det inte värst med, här i skogen verkar dom skita fullständigt i oss...man får ploga
sig fram med fötterna, haha!

Kraaaam!

Marianne sa...

Oj, vad du är duktig som har börjat gå till Sunne. Nu är det ju riktigt behagligt ute men pulsigt.
Jag frågade ju dig tidigare om mitt lilla problem. Det som inte funkar är om jag vill länka till någon anna blogg eller till något jag skrivit tidigare på min blogg.
Förut har jag markerat "adressen" och kopierat. Har sedan klistrat in där det ska vara i texten. Nu funkar det inte så. Hur gör du?

Birgitta sa...

Så det var din tur idag att få snö. Vi fick en massa snö igår och så ska vi visst få snö i morron igen. Så vi är insnöade här, har inte plogat ner till vägen. Men det känns helt okej. Skönast att vara inomhus nu tycker jag.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Anonym sa...

Finally, an issue that I am passionate about. I have looked for information of this caliber for the last several hours. Your site is greatly appreciated.