fredag 7 januari 2011

Sussie...NU du,så har jag .....

...äntligen en stegmätare..eller  Pedometer som det egentligen heter.

Hoppade ju på Granne med Selmas  nyårstema....och  jag har varit ute och gått varje dag sedan nyårsdagen. Långa promenader, en timme eller t.o.m två ibland..

Men så var det  problemet med den där  stegmätaren som var tänkt att det skulle vara med i temat/utmaningen.
Det fann jag ingen här hemma, hade visst lånat ut till någon? Så mina steg blev istället räknade i km..

Så idag direkt efter jobbet gick jag en extra tur ( blev en timme på fm med Selma ) ned till stan och till apoteket.... En liten  AXESS köptes och nu har här stegats in  den där pedometern i vår hall..  I morgon då ska banne mej  jag ut och GÅ:)..många steg...

Trevlig helg ..igen..

♥...Pia

6 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Heja heja, alltid härligt med promenader... Ha en skön helg!
Kram Pia

A House With A View sa...

Vad duktig du är, jag måste verkligen börja göra något också...

Kraaaaaaaaaaaaaam aka

Majas skafferi sa...

Hej! Härlig start på året! Tror att det är underskattat att bara "gå".. kommer ihåg för ca.18 år sedan när jag började jobba på en gruppbostad, där vart det en hel del timmes-promenader,,minns att efter några månader hade jag gått ner 5 kilo! Utan att göra nånting annat än att röra på mig, regelbundet, i ca. 1 tim. åt gången!
Ha en fortsatt bra start på 2011!

EM sa...

Heja heja.
Stega på.
kram elsamarianne

Marie sa...

Vad skönt det är att vara ute o gå, ska försöka att komma ut under veckan.
H>a en fortsatt god fortsättning på det nya året, kram

Unknown sa...

Heja Heja!!! Jag borde också skaffa mig en stegmättare för att börja motivera mig själv! Men jag har börjat med LCHF för tre dagar sedan så en sak i taget.
TAck du underbara för dina fina ord om våra böcker, blir så glad och tänk, jag kan ännu inte fatta att det faktiskt är vi som gjort dem! Ler.
Nä nu tillbax till det där eländet: C uppsatsen! Pust men jag räknar dagarna ner tills dess att den ska vara klar! KRAM i massor och en trevlig helg vill jag ju önska dig!