tisdag 13 november 2012

Kremmerhus...

 ...tycker jag låter mycket vackrare än vad det heter på svenska....strut..;)

***
I morse så fick jag alldeles för mycket tid över innan jobbet kallade.!.

Husse tog nämligen  hunden med  till sitt jobb..
så min morgonhundpromenad ..kom av sej!

***
Så vad gör då pysseltokan...
om inte ett pyssel innan hon går till jobbet..;)))

***
Ideérna snurrar runt i huvudet  just nu.. 
efter som julmarknaderna står för dörren..
Har ju  lyckades att pricka in tre!! i år oxå....
Å dâ fast jag inte tänkt mej mer än två.
Nu är det iofs ingen som helst uppoffring... 
eftersom jag gillar pysseltiden som är nu..november och december..:)))

Man lånar ..man härmar ..man hittar på...och" blandar om" 
och gör"det" på sitt eget lilla vis..
***
Virkade gamla dukar finns det gott om..
 både såna som jag har haft i gömmorna och såna som är loppade.

" Limmade" dukar har jag gjort saker av förut..bl.a ljuslyktor.. 
Nu är jag inne på att göra strutar av allt möjligt..
och varför inte av virkade dukar då!!..

 Himla lätt pyssel och lite sött faktiskt.. Och passar till allt möjligt.. 
som till lingonris... med eller utan godis! och hänga upp flera stycken i granen.. 


 Eller som nu innan julen kommer.. fylld med kottar ..

Till julen kan kremmerhuset få " hälsa" julen välkommen vid entredörren..;)

[]...Pia

Pssss..lite kul om du kända eller okända 
som läser allt om mej å mitt "dravvel" skrev 
en liiiten hälsning.. kommentar..eller nåt..
Skulle  blii sååå glaa sååå glaa;)..ds.

6 kommentarer:

Älfgärdet sa...

De är ju helt bedårande! Får en lôv te & fråge vekka julmarkner ho ska va mä på?

♥ Pia... sa...

Tack Älfsgärdet;) Jo det är Köla..nu te helgen.. nästa helg i Brunskog..å så helgen därpå i Rackstad..;) fullt upp mä andre ord;)..Pia

Lilla Blanka sa...

Hej goa Pia!

Ja jag håller med dig, det låter mysigare med kremmerhus än strut, som är lite kort och tut-igt :))

Vad härligt när pyssellusten finns där och kommer fram i så fina uttryck! Me like :))

Attans att det är så himla långt upp till Värmland annars hade jag gärna kommit och besökt dig på nån av julmarknaderna. ..hade varit såå mysigt!

Kraaaaam
Mia

Maj sa...

Jättefint blev det! Men jag förstår nog inte riktigt vad du gjort med dukarna, stärkt eller "limmat" som du skriver. Jag har massor av sådana som jag ärvt och det skulle vara minnen samtidigt som vackert....//M

EM sa...

Å vilket bra sätt att få användning för alla dessa virkade dukar.
Kan du inte skriva "receptet" hur du gör för att få dem så?
Visst blir det konstigt när man inte får sin vanliga hundpromenad. När husse tog med våran en helg, så var jag tvungen att gå ut själv. Så fort det gick! Inga stopp, liksom... men lite trist var det allt.
Ha en bra dag!
kram elsamarianne

Titti sa...

Hej. Tittar in här för första gången. Jättesöta strutar..Ha en fin dag //Titti