tisdag 13 mars 2012

Gör ett inlägg om gammal...

...skåpmat..igen:) 
Har "roat" mej en stund med att rensa
och ordna lite i bildmapparna i datorn..
ett jobb som måste göras då & då..
 Jisses såå mycket bilder det finns där!!
OCH då  när jag ändå höll på att ordna och greja..
så passade jag på att titta lite på hur förra årets och förrförra årets..
MARS såg ut genom mina bilder..

Min DAGBOK :)


Mars 2010 ....ja då var det ägg i rostig kruka som pyntade ett skåp i hallen.. 
Bilden tog jag 17 mars -10.. här kan ni "läsa" vad jag skrev och gjorde:) 
under hela marsmånad det året......

Förra året... (18 mars- 11) då hade jag precis målat färdigt köksmöblerna.. VITA:)
Ett loppisfynd, ett gammalt gustavsbergfat.. fick "ta hand om" några hönsägg... vackert ..enkelt..tyckte jag då!
 Här finns 2011 års hela marsmånad :)
*
Så 2012 års mars då.. ja inte många inlägg där..
men några inlägg om ÄGG måste jag nog snart få till tror jag..
det slänger ju mot påsk:)... mer om det kommer nog vad det lider...! 
*
Men dagen idag då.... vad har jag gjort ?..
Jo, njutit av en sannslöst underbart vacker...solig och varm dag..
ledig till på köpet och har kunnat varit ute i trädgården mest hela dan..
hängt en massa tvätt som nu luktar solvarmt...
 och klippt ned ett sälgträds grenar..
som jag alltid gör någon gång i mars..
på köpet fick jag några vattenblåsor i handen..
 så nu känner jag att det varit trädgårdarbete:)

*
12 -15 grader VARMT har vi haft här idag..
 i mitten av mars.. inte klokt.. och INGEN snöööö..
som det var förra året och förrförra året i mars:)..

[]...Pia

1 kommentar:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Pia
Det är roligt och titta på gamla foton, och den rostiga kronan är lika fin alla år. Helt otroligt väder vi fått, kanske blir stugpremiär tidigare iår.
Ha en bra dag
Kramar
AnnaMaria