fredag 18 juni 2010

Nåja, vad är väl en bal på slottet?

....Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles..... alldeles underbar!

Ett klassisk citat...inte kommer jag närmare balen än så här :)..
Tror inte att jag skulle vilja gå på bal, på slottet..inte riktigt min stil....Balklänning..jo kanske en "vintageklänning" (tror säkert ni förstår vilken slags klänningstil  jag då menar :) skulle gå an.. fast å andra sidan.. om jag tänker efter riktigt noga..är det allt lika bra att vara här hemma...skulle bara få ont i fötterna av de där högklackade skorna..nya dessutom.....

Hur kommer brudbuketten att se ut då?...

Som  Drottningens... vit, klassisk & kunglig..eller...


..En lite nymodigare modell... läste någonstans att det skulle vara ett miljövänligt bröllop..och då även blommorna...!!??...
..Ingen brudbukett precis..bara mina nyponrosor..
...Jag tror nog att en bal på slottet kan bli så underbar som det sägas i sagans värld..om man är en prinsessa ..förstås:)...
Själv håller jag tillgodo med att åka till Hem T Gårn och äta tårta... i morgon lördag..19 juni..den där historiska dagen som vi nog får  höra talas om........ väääääääääldigt länge ...
♥...Pia

4 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Låter som ett alldeles underbar lördagsnöje, Hem te gårn och tårta, vem behöver gå på bröllop då?!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja nu är det snart dags, får väl ha på tv:n i alla fall. Såg ett toppenbra program igår kväll när dom roade gästerna. Fast jag hade hellre åkt till HemTegårn och käkat tårta som du, fast vi regnade hem i morse. Tack för fina tips om knopparna också.
Kram till dig
AnnaMaria

Matilda sa...

Halloj!

Åh vad bra det är att det är bröllop just idag, nu när jag återigen gått och blivit superförkyld. Nu kan jag sitta här å glo på hela fadderullan utan några som helst ursäkter. För visst är det lite spännande ändå. Ett äkta prinsessbröllop.=)

Hoppas du har det bra på Hem te gårn idag. Ät en extra stor tårtbit för mig.♥

Kram, Matilda

Unknown sa...

Hej Vännen! Hihi ja jag vart lika överrumplad jag av att stötta på dig, men jöööössses så otroligt vackert och inspirerande det var att vara där. Ja, dit hoppas jag verkligen att jag kommer en gång till. Synd att vi hade så bortom när vi träffade dig det hade ju varit så kul att få ta en kaffe och tårtbit tillsammans. Hoppas att du hittade många fina saker, det gjorde jag... eller ja jag skulle nog om min lilla plånka tillåtit det ha kunnat handla hela affären, ler. Ha en fortsatt fin helg.
Kram Petra