onsdag 16 juni 2010

Får jag presentera...

..Tuffis...
...en söt liten kille som nyss flyttat från landet och in till stan....Därav namnet..Tuffis!!


...Det är inte min katt...Det skulle aldrig Selma gå med på...


..Utan det är min granne Karin, som är  Tuffis nya matte...Att han är söt...råder ingen tvekan om..

Jag fick träffa denne lille kattkille för första gången idag..Han flyttade hit  för snart en vecka sedan och är nu 9,5 vecka :)

 Tryggt och säkert var det att få sitta i buren...Världen utanför är STOR..och att sen träffa Selma som stirrade in i buren ..inte nån höjdare precis..Näää då är det mycket säkrare att vara inlåst!!

En ledig dag och måste naturligtvis fixa lite..det blev  målning av trädgårdsmöblerna, för vilken gång i ordningen .. det har jag tappat räkningen på :)..

Nu blir det svart..Som det syns på bilden så är soffan vit..För några år sedan fick jag lust att måla om möblerna till vitt från nån honungslasyr...eller nåt..

Men då hade vi inte inglasad altan  och risken för att regnet skulle dränka möblerna om sommaren var stor .....      OM det bestod av mer regn än sol..

Jaa det var inget annat än att måla med oljefärg ..då... MEN oljefärg och jag..är ingen lyckad kombination...efter EN omgång med färg..så..blev det stopp!!..In med möblerna i ett uthus..

..NUhar jag fått en kick igen till att måla  dem..OCH då blir det...SVART..För vår altan  är rena ljusterapin så det är en av anledningarna att  jag vill måla svart ..en annan är att... Jaaaa jag gillar svart :)..och när det nu är vattenbaserade färger och grundfärg..(vanlig grundfärg som är brutet till svart)..då går det galant att måla..första strykningen gjord...nästa kommer i mogon kväll..

......OM  jag NU skulle ångra mej ...vilket man aldrig vet..med mej:).. är det " bara " att måla  över med vitt.....



Se här vad jag "ramlade" över idag på ett av stan LOPPIS !! En TVÄTTKORG... ..skulle göra något helt annat..men snubblade alltså över ett källarloppis..och DÄR stod den..min tvättkorg..och bara väntade på mej :)

NU står den i mitt lilla badrum och ser lite vilsen ut..jag kan inte bestämma mej för om den ska bli förvandlad av  någon färg eller ej??..

Japp... de var ONSDAGEN DET...Nu är det midnatt snart..och dax för att sova.. jobb i morn och nu återstår ..8 dar tills semesten börjar...
♥..Pia

6 kommentarer:

Kamomilla sa...

Vilken sötis till kisse! :)

Det blir nog bra med möblerna. Det goa är ju som du säger, att man alltid kan måla över om man ångrar sig.

Skogslyckan sa...

Oj sikken sötis, och extra gulligt i den fina korgen.. Ja det är tur det finns färg, man kan ju måla om efter tycke hur många gånger som helst..Jag sticker till Danmark ikväll så önskar trevlig helg redan nu....Kram Pia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Han är väldigt söt, såg inte sådär jättetuff ut, men han morskar nog upp sig. Kommer och bli snyggt med den svarta möbeln, tom jag som är så glad i vitt har börjat med lite svart. Letade tills jag hittade dina ring-knoppar från Gruvgatan, hittade dom under målat. Supersnygga dom som satt i dörren där, liknande ska jag leta efter. Tack för tipset.
Kram till dig
AnnaMaria

Anonym sa...

Wow,så snyggt med svarta möbler! Undrar hur vi tänkte när vi för några år sedan målade våra gröna?!?!?
Grattis till ditt fynd! Jag har också sådana, 1 röd och 1 turkos, men de färgerna passar inte riktigt i vårt badrum/tvättstuga så de får stanna på vinden ett tag som förvaring åt små kuddar och annat. Nyligen fyndade jag en liiiiten variant av den och den fick bli vit och används som papperskorg. Tänk så mycket bra man kan hitta på loppisar! =)

Hälsn Kristine

LantlivsAnette sa...

Halloj Pia !!
Åhh vad du är flitig som målar och donar..och du, prick en sån tvättkorg har jag också, hittade dne på en loppis för några år sen..jag sprutmålade den vit !!
Äntligen Fredag..gud så skönt, även fast jag jobbar helg..
Vet du..lilla Nisse fyllde 7 år igår..han fick sin stora favorit Marie kex !! Han älskar dom..han gör vad som helst för ett kex..fniss..
ha det gott
Kraaam Anette

Mitt Egnahem sa...

Hej Pia!
Sommarlov äntligen. Så snyggt nya badrummet ser ut, och "ljusterapi-varandan" lovar väl Gôtt!!! Fina foton blir det också. Ha det gott. Målar nog också mina utemöbler svarta. Vilket år som helst! MVH Mitt Egnahem