tisdag 23 juni 2009

Ledig & lat.....

...min lediga tisdag tillbringade jag i solstolen... nää, inte riktigt hela dagen men en stor del av den..solen värmde, nästan brännande het stundvis...
**
När man slöar så där i solen...far tankarna omkring som ett gäng flygfän..precis som det gjorde i rosenbusken bredvid mej...Vilket liv det var bland blommor & blad..och surrandet var söööööööööövande...ja såå sövande att man nästan somnade.. ....fast bara nästan:)..
**
Dagen forsatte i sakta mak..lite pyssel blev det...sängkläderna på torkvindan torkade i rekordfart....grannkillen fick några presenter av mej ..han fyllde två år..barnkalas på lördag..då invaderas grannträdgården av många små ett och tvååringar..mitt lilla barnbarn Alex..är bjuden på kalaset..tror jag håller mej borta några timmar den förmiddagen:)....
**
Tårta och kaffet fick vi på eftermiddagen..sittande i skuggan under ett träd..Tack Ullis..vilken gooo tårta du gjort...Den lilla tvååringen skedade upp tårtbiten från tårtan, såå galant själv..skön syn...
**
Kvällen gjorde jag en tur till mina föräldrar..handlade lite grejer åt dem på vägen..lilla mamma hade äntligen kommit hem från sjukhuset..som hon varit på över en vecka..t.o.m. över midsommar..Nu hoppas jag att det är luuuuugnt ett lååångt tag framöver..FÖR...
**
Om TVÅ dagar..då börjar min semester.....då ska jag som vanligt gör allt det där som jag inte hunnit på länge..Den där listan är lång...
**
......men som tur är ..det är en lista med saker som jag gillar att göra: )
**
Som att måla ....och måla ska jag göra med det första...har fått hem min "lilla" träsoffa...
**
Nu har mitt sommarprogram änligen börjat..Morden i Midsommer..härligt..
♥..Pia...

10 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Visst är det skönt att bara ta dagen som den kommer.Jag har bara tagit det lugnt idag oxå.Hoppas att värmen håller i sig.För vad underbart det är.....Ha en skön onsdag kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

Hannis sa...

Härligt låter det som!
Vad skönt att din mamma har kommit hem.
Hoppas att det håller i sig nu!

Visst är det lustigt hur långa listorna blir inför semestern??
Fast är det roliga saker då gör det ingenting=))

Kram Hannis

Geta sa...

Skönt att mamma är piggare. Du är verkligen bra på att ta dagen som den kommer!Jag ska försöka lära mej det på semestern. Det blir väl en punkt på min lista :-)
Kram.

Patricia sa...

Ja nog var det varmt i går, och varmt ska det även bli idag.. =)

Skönt att bara ha 2 dagar kvar till semester, själv har jag 2veckor och 2 dagar kvar.. =)

Ha en skön dag!
Kram Patricia

Pillargontanten sa...

Åh va gött du verkar ha haft det under din lediga tisdag!
Jag hade somnat direkt i den sköna solstolen, det kan jag lova :O)

Marianne sa...

Hej!
Morden i Midsimmer.....då står tiden stilla o Järsta. Jag får en viss känsla när jag hör vijettmusiken...heter det så :/ ?
Häe är det en vecka kvar till semester. Men imorgon är jag ledig.FYLLER 50 ÅR!!!!Har undanbett mig uppvaktning i tidningen så det blir bara liiiite firande.
Kram-kram

Kamomilla sa...

Imorogn klockan 13 börjar min semester!!! Jihuu! Som jag väntat!
Hör att du haft det just sådär lojt som man ska ha det... Låter toppen! Nu blir det sol i mååånga dagar!

Granne med Selma sa...

Kolla denna länk

http://hem.passagen.se/linafelicia/graskrona1.htm

Lycka till

hemtrevnad marie sa...

Så gôtt mä semester!!
Och så gôtt att lilla mamma kommit hem igen!!
Såg att ho vart te sköna Dalarna, nu ble ja allt avis vettu!
Dit längter en ju för en jämnan!:)
Å du ...ja har då syndat månge gånger å plåckat nattvioler..män säj dä inte te nôn, haha!
kram på däj!

Mitt Egnahem sa...

Joo, lite liv på bloggen blir det. Lat o ledig låter underbart! Listor känner jag igen... har inte riktigt avslutat den jag skrev för... FEM år sedan! Hoppas du får en lång skön och solig semester! Ditt uterum ser härligt ut!
MVH Mitt Egnahem