fredag 26 juni 2009

Igår klockan fem......

..."gick" jag på SEMESTER...Vilken skön känsla det är....man äger tiden för ..låt oss säga .....45 dagar..Innan jobbet kallar måndagen den 10 aug. kl 6.30..de ni..är en skön känsla ..inte för det att jag INTE gillar mitt jobb....för det gör jag..alla skruttungar och härliga jobbarkompisar..utan bara det att NU kan man .... ...som han säger den där slappisen i hängmattan!.....VAD gjorde jag då när klockan slagit 17.00 och cykeln styrt kossan hem..Inte hängmattan..nix...raskt in i bilen mâ gubbe & hunn...( ja se Selma ho â mâ överallt..ifall ni undrar!!:)...och så for vi till en handelsträdgård....ett lass blommor inhandlades snabbt och iväg igen te..nästa mål..kyrkogården..en grav som vi inte gjort sommarfint än ..MEN nu är det fixat..där var sååå varmt och flugor som gjorde mej superirriterad..men nu HEM... ut i trädgården ..Där, pladask på en soffa.. kaffe & glass...satt still..i en timme ungefär..sen kom flera grannar, barn & barnbarn i från alla håll....en stund med lek och prat.... ** Och så kom jag på ..jaaa, men visst..inget bröd hemma..cyklade iväg till närmsta butik.. tog sedan en extra runda..ljumma vindar och en cykeltur..inte fel..:) ** Nu skulle jag se på Ernst ..Men se de blev de inget av med...... Under hela kvällen så gick min gubbe runt tv´n.... och muttrade..vi hade ingen tvbild...!!..com hem..digital...kabeltv..hela det där paketet..fungerade inte..och så var det i hela vårt område.. HUR kul tror ni det var för en mycket sportintresserad karl som INTE klarar sej utan sport nån lång stund..att inte få se FOTBOLL!!....hörde ett och annat ord under kvällen om detta..TEKNIKENS UNDER....med mycket ironi i rösten...hehe.....Nu var det inte bara tv som strejkade ..även datan :( ..värre för mej det..som skulle göra ett litet semesterinlägg..... ..istället fick jag ta det med roooo på "altanen" med den nyinköpta inredningsmagasinet..Lantliv.. MEN sen hände lite saker i grannhuset....lillemannen ..(som jag skrivit om när han firade sin tvåårsdag nyss)...ramlade och slog in tre framtänder....storebror hamnde hos oss...medans det blev akuten för övriga familjen..stackars lille plutt....eftersom det ska bli kalas för den lille plutten på lördag..så har mamman bakat och stått i..hade precis bakat ut bullar..så stod på jäsning.. kunde jag möjligtvis ..grädda bullarna om 15 minuter?....klart man kunde..inget värre ansträngande jobb precis:)..och kan man hjälpa till när något händer så.. ** Resultatet..blev gooa bullar som doftade underbart..jag smakade inget..utan gick snällt in till mej igen:)..MEN när plutten och föräldrarna kom tillbaka för att hämta storebrorn hos oss..DÅ fick vi en påse "smakprov"...Hihi.. ..NU åt inte JAG UPP ALLA bullarna..utan jag delade med mej ..en till mej och..resten till den stackars karln som inte fick se på tv.....
..Ser ni skålen..en present från våra stora ungar på förskolan..de som slutat hos oss och ska börja skolan till hösten..En jättefin skål från det här stället..
..och såå mitt semesterprojekt..en av alla punker på "listan"...den lilla träsoffan..ska berätta OM den när jag målat den..som ni vet så gillar jag när saker och ting har en historia ..och soffan har naturligtvis det:)...
**
Nu skriver jag inlägget på första goooa semesterdagen min..Vad jag ska göra idag..en hel del..men först blir det frukost ..UTE..i solen ..värmen är redan riktigt gooo..
**
Sen bär det iväg te..BRÔNSKE OCH ÅRETS HANTVERKSMÄSSA......ska bli kul.. själv har jag precis skickat iväg min intresseanmälan till höstens mässa..lika kul det med:)...
I eftermiddag tror jag bestämt det blir luuugnt ..kanske har posten kommit med den här boken till mej!!
**
Måå såå gôtt...och på återseende ..♥...Pia
Ps...Nu kanske jag även får tid för att "hälsa" på er...:)
*..och jag får väl se på reprisen av Ernst..
Just det...trevlig helg oxå:)..

13 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Åhhh, grattis till semester! Man kunde ju ha haft ett sämre semesterväder, om man säger så :O)
Vilket dagis i Arvika jobbar du på, jag har min systersom på ett, men vet ju inte vad det heter ändå iofs... Mamma jobbade på Dungens Dagis när jag var tonåring... Men där är hon inte kvar nu, nu diakon på Arvika sjukhus!

hemma hos lilla mej sa...

Grattis till semestern.Vädret är ju himla underbart.Ja ha du det blev allting annat än att ta det lugnt.Ha nu en underbar dag och njut kramizz ~~~~~RITA~~~~~.

LantlivsAnette sa...

Ohhhh vad du hann med mycket..himmel alltså..men nu får du slappa o ta det lungt...sååå skönt att du nu har semester !!
Nu tar vi oss en kopp kaffe, eller hur...lill stumpan här i familjen fyller 16 år idag så det har grattats med paket, och fika...mummsss..
Ha det gott
Kraam Anette

Pillargontanten sa...

Jo visst sörru, Jenny är min lillayster :O) Albin är min stora mosterunge :O)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så gott med semester Pia, du har nog prickat in rätt tid du. jag jobbar i 2 veckor till. Hoppas det gick bra ned lillgrabbens framtänder, det är sånt jag jobbar med. Om jag får stopp gå gubbe och bil! skulle det vara kul och titta in i Brunskog, vi åker ju förbi idag. Ha en sköön semester
Kram på dig
AnnaMaria

Unknown sa...

Härligt du prickade in semestern... Du får ha det lugnt resten av tiden nu då så du inte går i samma rusch som igår eftermiddag/kväll ;)Hoppas det gick bra med grabbens tänder.
Kram Maria

Anonym sa...

Hejsan Pia!

Vad skönt med semester, hoppas du få en fin sommar med vackert väder.
Men jisses, vilken aktiv semester kväll det blev för dig då!
Hur gick det för den lilla pojken?
Matilda ska vara hos farmor hela helgen och många känslor är i gungning hos miog eftersom hon har aldrig varit ifrån mig sååååå länge.
Ha en fin fredag och helg!
Kram Bodil.

Anonym sa...

Din blogg luktar bullar och trivsel!!

Agneta från Österlen

Viola sa...

Hur har det nu då kännts första lediga dagen...visst är det en underbar känsla när man vet att man ska vara ledig så länge...njut nu och ha många slappa dagar..ha det gott, kram

Amanda sa...

Grattis till semestern ser man på alla kommentarer *hihih*
grattis ialla fall!!
Ps! jag läste inte så mycket (förlåt)
*hihi*

TACK FÖR KOMMENTAREN HOS MIG!

AMANDA

Sara sa...

Härligt med semester! Jag jobbar en vecka till jag.. Måste säga att du han med mycket dina första timmar av semestern :)
Kram

VACKRA hem & interiör sa...

GLAD SOMMAR - LÅT STÅ!
Som det heter i skolans värld! Ha en underbar sommar och välkommen upp till lilla Torsby om du är i krokarna.

Kram Pia

Geta sa...

Det var en händelserik kväll vill jag lova. Hoppas det gick bra med lillplutten.
Har varit en sväng på hantverksmässan i dag innan fotbollen tog över dagen helt.
Och vet du...nu har jag också semester.
Det är bara att slå en pling när uterummet är klart så kommer jag och inspekterar :-)
Ha det gott!
Kram.