torsdag 31 januari 2008

Igår började......

...jag på den efterlängtade kursen
"Bildbehandling med Photoshop"
Lite kaxig var jag allt när jag skrev att
jag skulle sätta in en bild senare .....
Njaa.. det jag får nog vänta med :)
På plats igår så tänkte jag lika kaxigt..
haha ...DETTA blir lätt som en plätt.....
Jo, jag blev varse ..ATT riktigt så enkelt
var det inte efter EN kväll!!!..Vi fick lära
oss att markera och använda lasso!!
Nää, det är nog tur att det är nästan
20 timmar kvar:)då kanske jag kan
använda photoshop...på riktigt...
*******
Bilden på Min angel....som jag suttit några timmar med idag för att se Om jag möjligtvis kunde göra nåt roligt med..men se det blev de inge av med...en vanlig platt bild blev det istället.. av min gamla träängel..köpt för en spottstyver på en samlarmässa för ganska längesedan...
Jo.. apropå den där musiken som jag spelar så fint för er...den är ett surrogat för den låten jag VERKLIGEN gillar..visserligen samma låt fast med JILL JOHNSON..men det hade inte det där musikprogrammet som jag så envetet sliter med för att det ska fungera..puuuh vad långt det blev detta här då:)...men så ligger det till iallafall..ska slita med att kopiera ,trixa och lägga in nya låtar.. ända tills sonen kommer hem och hjälper gamla mamma med detta..(blir ju ett år till, till samlingarna på söndag:)

6 kommentarer:

ängeln i vitt sa...

Vadå på???? *skrattar* Tjusig ängel iaf, och du.. hur i hela friden visste du att detta är min favvolåt. Nu kommer jag att sitta kvar en stund och bara njuta. Hej så länge.

Kram Carina

LantlivsAnette sa...

Jaa..på..vad ? väggen ?..den är fin i alla fall..
Och vilken ljuvlig musik du bjuder på !!
Du sitter nog och jobbar med inlägget nu..eller ?
Jag återkommer..
Kram Anette

LantlivsAnette sa...

såja då var det klart...men hur gör du ett inlägg som syns när du jobbar med det ?jag har råkat ut för samma hos någon annan..jag jobbar med hela inlägget,gör det helt klart och sen klickar jag på *Visa Blogg*
jag vet inte..men jag tror inte att någon kan se vad jag skriver,medans jag håller på..man ändrar ju o donar innan man visar..hur är det för dig?jag menar..vi ser ju det du grejar med...eller inte allt men att du håller på med ett inlägg..blev det rörigt ?förstår du vad jag menar ?
Kram Anette

Anonym sa...

Det är min största önskan att få gå en sådan kurs. Men först kanske jag måste inköpa själva programmet!
Inspirerande blogg!

MiaMaria sa...

Hejsan!
Vacker ängel.....

Photoshop har jag fått ta del av men mest på egen hand....svårt men när man kommer på det jädrars så kul......Det var ett år sedan sist och jag har inget vidare program men visst går det att göra vissa saker men inte så bra som det programmet som var på kursen.
Så nu vet jag inte om jag kommer ihåg så värst bra.....
Men himla kul var det!

HA´det så gott!
Miamaria

Anonym sa...

Hej Pia!
Jag skulle behöva gå den kursen med dig för jag har photoshop och man fattar ju inte alla sakerna där....
Hur är allt med dih och med barnbarnet och naturligtvis Selma?
Ja, det är ju inte vår ännu men det närmar sig och min käre make har ju lovat mig en Westie, så vi får väl se om det blir utökning i familjen.
ha en trevlig helg!
Kram Bodil.