onsdag 30 januari 2008

En morgon när jag vakna ..var hela världen vit ...


..och jaha ja, då hade vintern kommit hit...igen:)
*
....Så glad Selma blev..ut och "härjade"
runt i snön som en liten unge:)
*




**** visst är det vackert med snö ****

..Matte däremot...struntade i snön och bakade istället...

...(en halvgammal träljustake...köpt på ett loppis nyligen för en femma...

...blev vit...i samma veva som pigtittaren blev runtsmörjd med vitfärgen)

...passade på att ta en kopp kaffe medan degen jäste....

...och så sista Hönökakan in i ugnen...

Dagen fortsatte med barnpassning...långpromenad....

Till sist väntar nu på kvällen, en kurs i photoshop och

med allt vad det innebär..ska bli kul och spännande ..

Jag hoppas bara att hjärnkontoret har öppet:) i kväll.....

Får se om det kan bli nån liten..liten bild i morn....

10 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

...vilka härliga vinterbilder och den på Selma där bakom busken är ju för härlig, såsom hon själv! Govovve. Jaha, du ligger i ser jag, med allt möjligt, målning, bakning, barnpassning, och kurser!! Du hinner väl inte jobba : ) Läckra brödbilder, jag kan nästa känna doften hit! Ljusstaken blev fin, tänk va lite färg kan göra!! När denna Gesslelåt kom tyckte jag inte om den men nu är den otroligt medryckande! Jag låter t.o.m. din sida ligga kvar så går jag in på min blogg på nytt bara för att höra klart låten! Ha en bra kurskväll! Mari.

MiaMaria sa...

JApp!
Det kom snö här också men lite har redan töat bort.....Trist!
För det är väldigt vackert.

Och de där kakorna ser så goa ut!

HA´det så gott!

Miamaria

LantlivsAnette sa...

Men jisses vad du har legat i..bakat o allt..ser riktigt gott ut..ser en kaffe mugg där i hörnet...måånga kaffe blir det på en dag eller hur ?
Hur gick det på kursen ? säkert jättebra ,och du får lära dig en massa trix som du kan ha nytta av på bloggen...
Åhh vad ljus staken blev fin..man förundras varje gång som man har målat nåt,hur fint det blir varje gång...
Åhh lilla Selma..hon gillar också snön..Nisse han bara rullar sig hela tiden och liksom skrapar munnen runt i snön...
Jag är nyss hemkommen från ett skol möte,det ska starta en ny skola här i Kalix,en fri skola,det lät riktigt bra,en sån skola som man önskar att man hade gått i själv...jag anmälde dottern,så vi får se om hon kommer in,dom har endast 220 platser..men alla är välkomna..
Ha det så bra Kram Anette

junhe sa...

härligt med ngn som passar på att baka (själv har jag sällan och aldrig tid)...och hönökakor som är sååå gott...passar kanske på att smaka en tugga =) ha dt gott, sockertopp

MormorRuthsAnn sa...

Wow, min son skulle bli grön av avund om han såg all den snön, här är det bara dis och tråkigt duggregn. Jaja, man skall nog bo lite längre upp i landet för att få se snö nu för tiden. Vilka härliga hönökakor!!! Kan man få receptet...? Tack för kommentaren om min spegel, ja jag skall vårda den ömt, men hur får man en spegel att se gammal ut? Jag har också en spegel (trots de tre, som ser gamla ut jag redan har...kanske lite galen i speglar när jag tänker efter) som jag vill skall se gammal ut. Hoppas att det är ok att jag länkar till dig?
Kram Ann

Elzie sa...

Ja du! Vet inte om det är så kul att komma tillbaka fullt till jobbet. Det ska sparas hit och dit (mest på personal!!) så man känner sig inte alls behövd. Kunde dom skulle dom väl sätta en fot i baken på en och trycka till *s*.
Här ska också bli vitare och vitare, men precis som du, så har jag en make som man måste programmera om lite då och då, ha, ha.
Det oranga hade jag på 70-talet så det får vara för min del. Liksom alla stormönstrade tapeter som är moderna nu.
Härliga bilder du visar idag. Vi ska visst få blåst och blötsnö här, låter väl härligt?!?!
Egentligen hinner jag inte vara här så mycket, men ibland får man ta sig en slappedag och gå igenom alla man länkat till. Önskar man kunde gjort det oftare bara.
Hoppas du har en bra torsdag. Själv ska jag gå och klippa mig.
Kram Elzie

Skatan sa...

Vilken vacker spillkum du har satt degen i! Jag fick tag på en naggfri för 10 kronor på en loppis. Jag höll på att snubbla när jag hörde priset. Dessvärre gled den ur min hand innan jag hann få hem den. Den sprack snöpligt...

Ha en fin dag och hoppas vintern hänger i sig en stund!

/Skatan

LantlivsAnette sa...

hallo !
Förstår att kursen var kul..men mycket som ska in..och förstås..men du kommer att bli en hejare..
Så ni har fått mera snö..ojj..ojj.
Vad härligt med hela huset fullt...äta , fika och umgås,jag hoppas att jag får ha mina döttrar på nära håll så att dom kan komma hem och våld gästa oss så där...men man vet ju aldrig om dom flyttar långt bort..
Idag har vi kallt igen..minus 15 grader..men solen skiner..
Ha det så bra,nu väntar jag ju på bilden som du skulle sätta in..
Kram Anette

Designe sa...

ÅH, det är ju så härligt med snö!...va gott med hembakt..nu blev jag hungrig! Tur att det är middag snart! :) Kram

Hem och Lycka sa...

Vad härligt med snö, här blir det då aldrig nån vinter i Göteborg.. :-( Mums för nybakt! kram