söndag 27 oktober 2013

Ett komihåg...

är bra att ha... 
OCH har man inte det, får man använda sej av såna här komihågtavlor 
som mitt inlägg handlar om idag...att återbruka silverbrickor, skärbräden..
till att skriva sina komihåg på;))


En loppisbricka för en spottstyver går
alldeles utmärkt att måla griffeltavlefärg på..  
med tre omgångar av den svarta
 färgen målade jag den här brickan 
 och borrade två hål för upphänget som jag
valde grovt snöre till.. ståltråd går säkert lika bra.


En sliten gammal uttjänt skärbräda blev nästa komihågtavla.. 
slipade lite på brädan för att få bort lite av skärsnitten från knivar.


Målade tre omgångar även på den, samt en klypa till 
att hänga en griffelkrita eller nåt viktigt komihågpapper..;)

Ja, jag ser att bilderna inte är något vidare bra i skärpan m.m ..
tror nog det är dax att fixa kameraprogrammet 
i datorn så jag kan använda min riktiga kamera..;)

*** 
Nu börjar äntligen min lilla lilla hög att växa inför första julmarknaden ..14 och 15 nov i Köla laaa;)
Några julkort, tändsticksaskar med julmotiv.. ljusstakar, julvimplar
 och en påbörjad pappersstjärna...skôrper å godis..kanskenågra struter mä brända mandlar får följe mä:)
Har även tänkt mej ut i skogen och plocka mossa, granris, pinnar! ...m.m. men det får bli nästa helg,.. 
Nu väntar en söndagsmiddag på att bli gjort till hockeyfolket som kommer i eftermiddag..
halva familjen dvs.. farmorssidan;)))


[]...Pia


Ps.. ursäkta för sååå dåliga bilder men hoppas det syns ändå vad det är;) ds. 

2 kommentarer:

Maj sa...

Jättebra tips! Antar att färgen finns i vanliga färgaffärer eller är det i någon hobbyaffär typ Panduro kanske? Känner att detta vill jag prova på /M

Weight Loss sa...

The FDA doesn't have an administrative principles on such over the stabilizer misfortune pills. With regards to picking the right eating regimen pill for you, you need to understand that there are numerous means you need to experience to pick a decent eating routine pill.

https://ideal-shops.com/