onsdag 27 mars 2013

Del ..tre å ett ägg igen;)))

Ja, att jag gillar att "göra" ägg dä ä inte så svårt att se;)..
För nu dundrar jag in med ett nytt ägg.. igen! 
"Gjort" i morse i väntan på att klockan skulle bli jobbardax!. 
Hade ingen hund hemma som skulle morgonkissas
...så det blev en massa tid över...


Ett liitet ägg..med gamla notblad som klädsel...
fågelbur på en liten bild..å den doppade jag först i lite kaffe;).. 
Spets och snöre förstås...litet knippe med små bruna fjädrar...
Snabba morgonpysslet klart!

 Nu ligger det ute på altanen....i en gammal sliten skål på fot...och väntar på ..PÅSK..
Idag heter visst dagen Dymmelonsdagen..!!
Ånej....än är det inte påsk..;) Undrar på vad jag ska hitta på för nåt pyssel i morn..;)
 []...Pia

4 kommentarer:

Maj sa...

Vilket fint ägg! Blev nästan lite sugen på att gör något liknande själv....får se om jag har tillräckligt med material.Trevlig helg!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är otrolig som gjorde ett ägg på morgonen, fint med fågelburen. Jag har också riset i uterummet nu, men än har inte allergin tagit fart riktigt. Ser ut som vi får en solig påsk, men kallaste på länge.
Önskar dig en riktigt glad påsk
Pussa Selma
Kramar
AnnaMaria

Black Iris sa...

Ett riktigt fint ägg fick du till.
Önskar dig en fin påskhelg..

Kram Maidi

Anki sa...

DU är himlarns bra på det där du, å lilla kycklingen är sååå söt:)

Ha en bra påsk vännen, ja vi hörs vi senare;)

Kramen till dig!