lördag 2 mars 2013

Å vad hände?

... Jo det blev lite bloggstopp ..igen;))). 

***

 Men nu funderar jag på om inte det var dax för åtminstone ett inlägg från mobilen!!! 
Japp så får det bli ...... Sist det begav sej var det alla hjärtansdagen .... å några ägg var visst med oxå ! 


 Ägg det gör jag i parti å minut ;)))). För tillfället är det ägg i betong ... 

Så fort jag fått ihop ett gäng med tomma ägg, rör jag ihop lite betong...
Just nu står det några äggkartonger med betongfyllda 
ägg på tork eller det heter visst att betongen brinner;) 
 Dessa ägg ska jag ha till försäljning i "lilla butiken" 
(den butiken ni vet som finns i min lilla stad och där
jag hyr en plats för mina pysslade/skapade grejer;))))). 
 Det blir några skapade saker gjorda då & då faktiskt ... 
Mycket står på tur i både hjärnan, i form av idéer och
 halvfärdiga/ nästanklara saker ute i min lilla "skaparbod";) 
***
Förra veckan råkade jag ut för en allergi över hela mej ...
 Väldigt jobbigt med mycket utslag svår klåda osv. 
Blev en tur till doktorn för att få stopp på eländet!! 
Nu är jag en vandrande salva känns det som... 
Cortison och annan salva som ska smörjas många gånger per dygn.... 
Men de hjälper som tur är och med antihistaminer ska
den besegras den här gången oxå har jag bestämt;))) 

***
 Vad som är orsaken är inte alltid lätt att veta,
men tror själv att nickelallergin är boven som
försöker göra sej "hörd" igen .. Men icke sa Nicke...
Den boven ska motas bort snabbt;))).
***

Det finns nåt talesätt som säger att ...

Det finns inget ont som inte har nåt gott med sej !


 Å sanna mina ord det stämmer;).


 För det blev en naturlig kostomläggning på köpet !


Bort med allt som innehåller för mycket nickel och sååååå rena produkter som bara är möjligt,
  dvs kyckling ... ris ... fisk ... väldigt lite med ingredienser,
 kryddor förstås, men annars sparsamt ... Inga kakor, inget godis osv...;)))
Alltså rena rama smalkosten blev det ...
 och som bonus på det hela så har solen lyst och värmt ...och då kan man inte sitta still inne.






 Det blev en veckas långpromenader i solen på isen...
En bred fin isväg är upplogad nere vid vår hamn....perfekt ;)))
Så jag och min promenadkompis i alla väder,
Selma har travat runt nere på isvägen  i strålande VÅR sol..
 för nu är väl våren ändå på väg ..?..


 

Önskar er en trevlig OCH solig helg.. 
Nu ska vi ut på tur igen.. Selman å ja...:)

[]...Pia

Ps.. bilderna är från instagram..;) ds.

4 kommentarer:

Elzie sa...

Uschamej för allergi. Skönt att det släpper med salva och annat. Och gott att solen lyser på er på promenaderna.
Ha en fin helg du också.
Kram Elzie

PS! Pia! Om du vill hälsa på på min blogg så gå in där det står ett "komma" (nedanför min scrapblogg!). Den andra används inte så flitigt precis!!

Nellie sa...

Tråkigt m eksem! Ville bara tipsa dig om att kolla din sköldkörtelhormon-nivå. Hade knepiga och lite svårförklarade eksem för ca tre år sedan och fick felaktig behandling från vårdcentralen i flera månader innan de gav upp, och skickade remiss till sjukhuset. Tog hudläkaren där 5 min att ställa rätt diagnos. T o m utan provet. Det bekräftade sedan bara hennes diagnos. Äter nu medicin. Tog dock ca 5 månader av hudbehandlingar (ljus- o badterapi) på sjukhuset innan huden var återställd. Krya på dig! PS Gillar din blogg !!!DS

Anonym sa...

Trist med eksem.. jobbigt med klådan. Skönt att det finns något som hjälper.

Kram Maria

Niklas Gunnarsson sa...

Titta gärna in här vad kosten kan orsaka. http://gluten-celiaki.blogspot.se/