fredag 9 november 2012

Instagram...

... & iPhonens kamera..har jag liksom fastnat  för.. 
Snabbt & enkelt att ta bilder..
meeen blir inte alltid så fint kanske i blogg odyl...! 
Alla dagens bilder är dock från Instagram och inlägget gjort via  iPhonen.;)))



Tidigare i höst så  var jag inne på FB..
och kollade lite..*blink*blink*
bl.a så " gillade & delade " jag ett inlägg..
Där  jag såg  nånting som jag gillade.. 
och som det finns en hel del av nu har jag märkt..
både från min Josefine och från annat ställe.. 
Vad, undrar ni kanske.. ?
 Jo, en ljuslykta.. eller rättare sagt ytterkrukan /korgen till en lykta.. 
gillade den och så klart ville jag då vara med och tävla om den.. 
Men haspen var inte på och jag "gillade & delade" på fel ställe!!
Meeen det lönade sej ändå... för Josefine såg min gilla &dela.. 
och trodde det var hennes mamma.. som hade tagit tillbaka sitt flicknamn ;)  
(det var bara en bokstav som skiljde ..) 
nu är nog det inte många som heter likadant...så jag förstår om hon hajjade till;)))
Men, JAG fick  alltså på posten idag en liten present..
 från det företaget som alltså heter  min Josefine..
inte ljuslyktekorgen.. utan istället ett chokladbrunt grytunderlägg..:)  
fint som snus alltså.... och himla kul...


...det gav en liten inspirationskick så här på fredagseftermiddagen.... 
och resulterade i att jag  bakade ett gäng med Chokokakor.. ..chokladbrunt.;)))
Receptet fann jag i senaste tidningen  HEMBAKAT...

                         

 Bjöd sen in några "grannkäringar" på fredagsfika ;))


Men men .. sen sen.. fick det bli en långpromenad med den kära hunden min.. 
så hon skulle hålla sej i skinnet på kvällen..!.. 
Hon har levt rullan några kvällar...och mattor och gosedjur..har fått röra på sej här i huset..;)..
 Selma har rivit "rôsk"..  
Nu ikväll har den gamla hundfröken varit riktigt lugn.. så det lönar sej även där...
dvs.att gå ut & röra på sej.. både folk & fä..;)

Sista bilden med Instagram.. blev ett risigt hjärta.. 
har ju  börjat julpyssla inför julmarknaderna lite grann och det här har jag tänkt till lite ;)
.. ska bli nånting liknade julkrans... fast med hjärtform.. får se när det blir klart om det blir som jag tänkt!!..
 för det är inte alltid fantasi & verklighet.. stämmer överens...

Önskar er en trevlig helg &  fars dag..

[]...Pia

1 kommentar:

EM sa...

Vilken grej! Så himla snyggt underlägg!
Och de bruna kakorna matchar också...
Jo visst får man motionera de små liven. Igår blev det milen totalt med Lilleman, men tror du ha blir trött?
Nehepp. Men han kör inte igång så inne, utan blir liksom mer klängig. Kan är ibland för kärvänlig, och ska vara med överallt och lägga sin stora näsa i blöt. Nu ligger han fint på mattan och väntar på att få första prommisen idag. Husse har redan åkt iväg på kurs och allt är upponervänt, då det brukar vara han som går morgonvändan. Så hej svejs, och ha en bra helg
kram elsamarianne