söndag 22 april 2012

En söndag ...

Ja nu gör jag ett försök till med ett inlägg! 
Inte ska jag väl sluta nu? Näää tror att OM jag drar ner på FB och ajfånen samt byter ut blodtrycksmedicinen ...
 Kanske det blir lite en ny tid för bloggvärlden igen ;) 
 Äsch skämtåsido... inte är det hela sanningen men visst ligger det lite i det... 
 För nog har FB  tagit över bloggen, jo det har den gjort 
och den lille leksaken ( läs iPhonen;) HAR oxå tagit över lite... 
Nyhetens behag kanske ! Nå ja nog om det....
Nu handlar det om bloggen min .. Den käre gamle bloggen som jag hållet igång så länge ...fem år och fyra månader snart!!! 
 Men det har gjorts förändringar på den fronten oxå.. Det var det sista inlägget som ställde till det lite.. Gick ju för tusan inte att få in bilder från mina bildmappar!! Och en massa annat... Efter det så har jag inte gjort nåt nytt försök ..
 Idag är det iPhonen som gör hela jobbet .. Dvs jag sitter och slöar i soffan, förresten det har jag gjort hela denna långa slöa lite ruggiga söndag;) OCH slöandet blev till sist lite väl mycket
 sååå nu sitter jag och gör inlägg med telefonen ;). 
Varje dag sedan vi började räkna steg (tappa.se  men det är avslutat nu) på mitt jobb,
 så har jag gått långa promenader för det mesta med hunden som sällskap ... Men även med  andra  sällskap oxå förstås;)
 Men alltså varje dag och det är nu fyra månader sedan ... Resultat.. mycket bättre kondition.. Vikten, minus 7 kilo... iofs så är kosten oxå ändrad (viktväktarna ;)  men det är en sak som gått och går väldigt lätt... Allt kan man äta, men inte alltid!!!
 Och som ni säkert märkt så älskar jag att baka ... OCH det gör jag ofta och gärna...funkar bra ;))). 


 Oj det blev visst ett långt inlägg... Gillar ju att skriva oxå;) ... Nu får det nog räcka för den här gången och ... NU hoppas jag att det funkar med bilden min idag.



 Det är en bild jag tog med kameran i förmiddags när vi gick vår dagliga promenad jag och Selman... 
Det var lite kyligt i luften men inget regn och ingen snö dock;) 

När jag går så har jag nästan alltid nån musik eller nåt radioprogram inpluggad i öronen... Himla mycket kul att höra på måste jag säga.. Idag var det Elwing som pratade i en timme med Helena Bergström.. gick faktiskt och skrattade för mej själv ;)  

MEN bilden var det nu jag skulle berätta om... utefter gångbanan vid Sågudden där dagens tur gick finns ett träd som jag sett några gånger och tänkt att visst ser det där ut som ett hjärta ??? 
Idag tog jag en närmare titt och även en bild .... visst naturens under ;).... 


  Pia 

Ps ...hoppas ni kan skriva en liiiten kommentar till mej idag... 
vore kul och såååå kanske jag kommer igång lite mer ;). ...ds.

5 kommentarer:

Maj sa...

Fint foto på trädet....fick först en känsla av att en uggla tittade på mig men sen ett hjärta.....

Nellie sa...

Grattis till kondis o minskad vikt! Kul att du fortsätter m bloggen. Gillar ju att titta in hos dig! Och så har du bra bloggar i din lista. Roligt att finna nya ibland. Hoppas att du haft en bra helg!

LantlivsAnette sa...

Gooomorrron Pia !!
Åhh vad glad jag bir då du gjort ett inlägg här..
Och jisses vad duktig du är som promenerar bort flera kilon..jag skulle också behöva promenera varje dag..
Kraaam Anette

Carina sa...

Hej Pia!
Äntligen ett inlägg:) Nä, jag skojar bara men jag saknar dina inlägg....
Du får leka vidare med din nya leksak, hihi...Vilket läckert träd du hittade!
Kramar Carina/Hjo
kattarsel@live.se

emilias gömmor... sa...

Hej Pia!
Önskar dig en fin dag!

Kram Mimmi