måndag 5 december 2011

En tomte har flyttat ..

...in till mej:) Faktum är att det kommer nån då & då ..


Den här tomten är mjuk & go...
Han är rentav lite småmullig:)..
 men  iofs så ska väl tomtar vara  det.
Lite trött är han, för han har dragit ned luvan djupt över ögonen.
Helst tror jag den lille tomten vill ligga bekvämt bakåtlutad mot en mjuk kudde..

 Men okej då... kan väl luta mej mot väggen oxå...:) 
Ja denne lille man med skägg fick jag i fredags när vi på jobbet "bytte" klappar med varann...
Selma nosade liiiite väl mycket på tomten när jag kom hem med den,
såå jag är inte säker på om hon låter bli den lille  mannen när jag inte ser henne!
Kanske är det bäst att han får luta sej mot kudden istället som finns lite högre upp.
Hon har tagit "hand" om tomtar förr, den käre lelle hunden min..
OCH  gamlingar har lekbehov de med har jag märkt:)

Ja så har  då en hel vecka gått sedan förra inlägget.. jisses vad tiden rusar nu..
men det är  ju så när man har det kul:)
Julmarknaderna är avklarade och nu får jag ägna mej åt julstök och annat här hemma..
Jo jobbar det gör man förstås..och där blir det luciasånger och pyssel med allt vad det innebär..

 När det nu är lite lugnare här hemma efter allt julmarknadspysslet, så har jag mer tid för bloggbesök..
såå NU ska har läsas och njutas av alla vackra  & stämningsfulla bilder hos alla er som jag inte hunnit kika in till på väldigt länge ... såå vi syns kanske :)
[]...Pia

Inga kommentarer: