torsdag 22 september 2011

Å jag flyttar och jag flyttar...


 ...runt på mitt lilla OLIVTRÄD !

 Tror nog ni har sett det några gånger nu, här i vardagsrummet :)
Jag har varit rejält förkyld i några dar och är förstås då hemma från jobbet..
Energin är låg.. och inte är det mycket som rör sej här hemma.
Möjligtvis alla dammtussarna då.. men de får vara.. 
De lär nog ändå vara kvar tills min energi är tillbaka:) 

Men ett litet, litet ryck fick jag ändå.. när jag såg lilla olivträdet stå där såå ensamt i ett hörn..
Jag  hade bara ställt in det där, när det var för kallt ute en natt.. och där stod det kvar!

 Men VAD skulle jag göra med det?? Fram med alternativ.. en gammel zinkhink.. en av de där skatterna som jag fick i somras..som ni nog kommer ihåg, då när jag fick välja såå många zinkhinkar jag ville!!  
Den gamla lerkrukan har olivträdet fått stå i hela sommaren...som jag skulle ha planterat om,  stackars träd..blev inge av med det.
Men DET VÄXTE ändå :)

Sen hade jag ett alternativ till ...bobinen som blev vitshabbad en gång och som en träbytta på toppen  och kommer hemifrån ...som jag naturligtvis en gång har räddat undan från  fars släng..sk**ten:)


 Valde den där fina gamla slitna zinkhinken..bucklig..patinerad och såå fin :)

 Så  nu står  alltså mitt olivträd på en loppisfyndad liten pall  (som blev svartmålad för ett tag sedan)..kvar  i samma hörn .
Får se hur länge jag klarar trädet.. eftersom vi snart börjar elda i spisen så lär det nog bli kortlivad där..

Hur gör ni andra på vintern med OLIVTRÄD???..

[♥]

Snart helg.. och nu jäklar hoppas jag att förkylningnen blir avklarad.. för helgen är fullbokad.. barnkalas.. och kafferep... mer om det kommer jag säkert att visa och skriva om snart:) .. ha de gött  och mota bazillerna i grind....dörrn:)
[♥]...Pia

5 kommentarer:

Nellie sa...

Har hittills inte klarat ett olivträd över vintern :(! Nu har jag två. Det som fortfarande står i oisolerade glasverandan är superfint. Det som står i vardagsrummet fäller blad så att det hörs ända ner i köket! Så jag kommer också läsa de tips du får!!!

Emma sa...

Hej Pia !
Haha, Ah, Anna-Maja är min storasyster.
Ibland får hon extraknäcka som modell för mig.
Ha det bra !
Emma

EM sa...

Inga oliv-tips från mig. Har fullt sjå med att få mina pellis-sticklingar att leva...och palmen och fikusen, de stora i uterummet, funderar jag på att låta gå till de evigt gröna...är så less på jätteväxter som tar plats. Tacka vet jag porslinsblommor o såna lättskötta växter. De står ut med min okänslighet...
kram elsamarianne

Gummans Trädgård sa...

Hej hopp!
Vilken trevlig blogg du har.
Underbara bilder.
Återkommer gärna.
Trevlig helg.
Ann.

Unknown sa...

Underbara bilder ,)
Zink er ju bara så vackert!!
Önskar dig en skön helg,
kramis Anki