onsdag 17 augusti 2011

Prismor...

....I sommar har jag inte precis sprungit benen av mej  på loppis.. Meeeen några stycken har det faktiskt blivit:) OCH några små fynd oxå! 


 Hos Madde & Carina  (ett loppis  här i stan ) som har haft öppet några gånger i sommar, fann jag de här små prismorna..Ser riktigt gamla ut och är nog det med.  När jag höll dem i handen så började nån slags ide´film rulla igång..;)  Har fortfarande inte gjort något av dem, utan de ligger i en liten hjärtask och väntar...
Ide´n om vad det skulle kunna bli,  var.. nån slags traskrona..?? stommen har jag och prismorna samt spetsar och lakansremsor.. Nu väntar jag på att inspirationen ska komma:)
[♥]
Jobbat i tre hela dar nu och det går allt ganska bra. Lite trött blir man i öronen förstås, av att helt plötsligt vara mitt i smeten igen. En barngrupp som än så länge bara är halva styrkan, så det är trots allt gott att det mjukstartar en vecka!  Barnen  är goa och härliga på alla sätt och vis.. och mycket verbala:)  Mina  (h)öron är dock inte van styrkan ..de har liksom vilat i över 6 veckor..Selma är inte speciellt snacksalig här hemma..;)  Nåväl.. en dag  kvar att jobba, sen vilopaus på tre..oopps  kom på att det visst blev hela fem dar!..Så inte får man klaga...



[♥] [♥] [♥]...Pia
Ps.. bilderna går att klicka på och fåå riktigt STORA ;) ds.

6 kommentarer:

Här är gudagott att vara ! sa...

Vilka vackra prismor som du fyndat ! - Det bli spännande att se vad din inspiration leder till !
Har själv gjort en del grejer med rostig taggtråd och prismor.
Ha det gott !
Kram / Anneli

VACKRA hem & interiör sa...

Visst är de fina mina vikdörrar, köpte dem på Ingela&Petras numera omtalade inredningsresa till Danmark... jag är så nöjd med dem... vissa saker ger mersmak... det är väl så med loppisar också... så full i skratt jag blev när jag läste om din ide-film... den skulle jag vilja se... har otaliga prismor i konstig storlek som jag inte vet vad jag ska göra av...
Ha en fin helg!
Kram
Pia

Marita sa...

vilka fina prismor!! Man kan ju göra hur mycket fin som helst av dem! Ska bli så roligt att se din idé ta form! Ha det så gott! Kram, Marita

LantlivsAnette sa...

Men sååå söta små prismor..jag förstår att du köpte dom..kommer att bli fint det där..
Jaa, visst blir man trött då man har börjat jobba igen..somnar på soffan varje kväll..
Kraaam Anette

Drullputta sa...

Jag tycker inte heller det var längesen!!
Jag har tänkt mig att vara med den 3 och 4!
Kram

Birgitta sa...

Prismorna ser så fina ut. Loppisar finns det väldigt gott om på sommaren, men jag har inte varit på en enda i år.
Ha det så gott.
Kram Birgitta