onsdag 10 augusti 2011

Chokla´burken, den är rostig...

 ... men fin ändå :)  Den här gamla burken "fann" jag på skattjakten hos släktingen min i måndags.  Kul  hade vi.. när vi kröp uppe på rännen och vindar.... klättrade på vingliga stegar och rotade i uthus.. å tänk vilka skatter det finns på gamla gårdar..! 

Jag fick stilla mej lite för att inte proppa fulla bilen ...så det blev "bara" några saker.. FAST jag kunde ha fått hur mycket som helst...!

 Den här gulliga... kan man säga det om en gammal rostig...  plåtburk... UTAN glaset i locket:)

 ... tog jag hand om, kan man väl säga... eller som jag säger när jag funnit saker hemma  hos mor & far.. räddat "skrotet" från att slängas..


Den är som sagt både rostig och lite "skavankig"... saknar glaset i locket.. . Men vad tusan...  DEN kommer bli såå fin när jag tvättat bort lite spindelväv på den...  för just nu så står den ute  altanen i väntan på att bli fin:)   Bilderna är ett test på vad den skulle passa som:) ...bråttom har man när fynden kommer till en så där..

Allt för idag..denna regniga och lite ruggiga onsdag..och bara några dar kvar på semestern..!

Hmmm... måste  hinna göra lite mer kul.. ..städat undan lite damm ...redan gjort idag.. promenerat UTAN hund..redan gjort det med..Nåt ska man väl kunna hitta på innan kvällen:)  ha de ..bråttom ...

♥....Pia

Ps..hoppsansa.. vad skrynklig linnegardinen var i köksfönstret då..fick jag se nu på bilden..! i verkligheten ser man det inte alls..tror ja..får gå och kolla:)..ds

1 kommentar:

Marita sa...

Plåtburken är jättefin! Jag har en likadan som är grön och det står Svea Choklad på den, den är hel och i bättre skick än din...men jag gillar din burk i alla fall! Det ska inte vara för perfekt...
kram, Marita