fredag 8 juli 2011

Sommar..sol..semester.. och KURS..

...åhhåååå...sicken vecka det har varit!

Jag har haft en fantastisk och helt underbar OCH kreativ vecka.

 Håller som bäst på att landa i tillvaron igen, efter att ha varit på sommarkursen ..

TRÄDGÅRDSNJUTNING MED BETONGGJUTNING! 

Att gjuta i betong är något som är otroligt kul..
och det har vi gjort ett helt gäng..Ullas betonggäng i hela fem dar!!
Nu har jag massor av tips och ideér..Huvudet är sååå knökfullt att det nästan pyser ut.

På fem dar har jag tagit många hundra bilder.. MEN.. bilderna går inte att föra över till datorn ..!

Så bilder på alla fantastiska betonggjutningar  får ni inte så .... än.

Men det kommer, sonen min får hjälpa  mej med  att lösa datorproblemet:)

Jag har naturligvis gjutit lite saker till min trädgård.. höll mej till de mindre sakerna, mest för att vår trädgård ÄR liten, men även för att det skulle gå att få hem sakerna oxå!

Det blev fat med mönster, ljusstakar, kuddar!! skålar med porslinsfat m.m..lite smått och gott kan man säga:) 

När bilderna är klara så ska jag berätta och visa vad vi gjorde..

Men smakprov på vad de andra gjorde  är: bordsskivor stora och små.. svampar..stora och små.. adventsljusstakar.. stege!!  stor blomma ca 60 cm i diameter.. DEN är jag såå imponerad av så den SKA  jag visa..liksom stegen!  

Vad mer som blev gjort..stövlar..skor.. vattenskål med spegel.. trampstenar!! fågel..skålar, pall  och mer som jag inte kommer ihåg nu..bilderna hjälper  till att minnas vad:)

Vi har gjutit i ..mjölkförpackningar..skor..plastskålar..glasskålar..trä..osv..

Finns ingen begränsning på vad som går att använda:)..

Sist men inte minst,  alla fantastiska människor man möter och  får lära känna på en sån här sommarkurs.. det berikar  livet precis som det gör när att få lära sej en massa saker som bara är såååå roligt.

Som avslutning på vår kurs på Kyrkerud,  blev det vernissage som alla på hela skolan fick gå runt på och ta del av vad som skapats..
OCH det var inte lite det vill jag lova..
*Grafik -för alla.
*Krokikurs.
*Olja/akrylmålning
*Nybörjare i digitalt fotografi.
*Trädgårdsinspiration med betonggjutning
*Fusing och ugnsformning av glas..

OCH den kursen vill jag gå nästa sommar.. blev helt såld på vad det var för något!!

 ♥...Pia
Ps... till sist vill jag önska  alla de där trevliga människorna som jag träffade den här veckan att de får en riktigt skön och härlig sommar.. eller som BetongULLA sa.. Gjut & njut! 

Ha de gôtt..Marianne från Åmål..Lena från Göteborg..Petra från Uppsala..Inger från Hammarö..Ulla från Stockholm..Ulla från Stenungsund...Micke från Lund...Svea från Töcksfors..Ann-christine från Årjäng.....Waldis från Ed..Inger från Borlänge..Vivi-Anne från Årjäng..Inga-Lill från Stockholm..  Och Betong-Ulla från Årjäng...ds.

Ps..ps...Bilder på lite olika betongsaker finns just nu på min facebooksida.. mina och betongfrökens bilder:) ds.

5 kommentarer:

Marita sa...

Åååå vad spännande!! Ser verkligen fram emot att få ta del av alla dina bilder!! Vilken rolig kurs....vill också gå en sådan!
kram, Marita

EM sa...

Att gå en kreativ kurs brukar ge energi som räcker länge.
Mina roligaste kurser har varit silversmide, papperstillverkning och textiltryck. Nu ser jag fram emot höstens kurskataloger...
och bilder på dina och andras alster från din kurs
ha en bra helg
kram elsamarianne

Anonym sa...

hej! Vad härligt inspirerad du låter! Ska bli riktigt kul att få se bilderna,blomma med diameter 60 cm låter intressant.. kanske kan bli inspirerad jag med..;)
ha en fortsatt trevlig sommar!
/Majas skafferi

Anonym sa...

Hejsan! Har du en länk till din facebook?

♥ Pia... sa...

Nä det har jag inte..men OM du skriver vem du är så:) kanske. det ordnar sej..Pia