tisdag 21 juni 2011

Ett rostigt ..fynd till!

Idag skulle jag klippa mej.. ledig dag och en massa att göra!  Det är ju som bekant messômmervecka! Men jag hann iallafall göra ett LOPPISBESÖK  på vägen till frissan:)  Nu visst jag om att det skulle vara idag.. ( facebook! ) och vad loppiset skulle innehålla. Vitt chabby chic och lantligt loppis, kunde inga vilda hästar hålla mej ifrån det!

  Så ett snabbt besök och givetvis var jag först oxå..!   Tog bilder.. kameran hänger med överallt.. Rostiga saker är bara såå fint och en rostig gammal lampskärm stod på en stol.. jag bara visste var den skulle hänga när jag såg den! 



 ...i min  stora rönn förstås!

..och sakletare bland skot och rostiga saker som man är.. den gamla rostiga kättingen  är ett av de där rädda  det från att slängas hos mina föräldrar!  Tror det har varit till nån liten ko kanske.. Maja eller vad det nu var de hette:) 
.. tyckte det blev riktgt bra:)



Alla bilderna  är förresten  klickbara.. till riktigt STORA bilder:)

Mycket fint .. rosenkopparna vill jag ha.. tänk att sitta och dricka kaffe  ur en rosig kop i en berså.. Nu  blev det inga koppar köpta.. har ingen berså:)



Gamla fina nötta skor..

Det blev mer fynd.. en gammal brevpress.. som hittat..:) 
♥...Pia

Ps.. passar på att önska er alla goa bloggvänner  och alla andra en riktigt TREVLIG, SKÖN, MYSIG & regnfri MIDSOMMAR..  jag är liksom lite dålig på att blogga och framförallt att göra bloggbesök nu för tiden, men hoppas på att tiden till det kommer under semestern..ds.

8 kommentarer:

Home No.1 sa...

Hej Pia vill önska dig detsamma!
KRAM Annica.

VACKRA hem & interiör sa...

Vilken superhärlig loppis! Önskar dig också en härlig midsommar!
Kram
Pia

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Ditt rostiga fynd är jättefint i din fina trädgård.
Det verkar som om det var en härlig loppis att besöka, mycket fint.
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

EM sa...

Det var minsann en rejäl loppis du hamnade på. Där fanns en massa "matnyttigt". Den där trådhållaren skulle jag kunna tänka mig... hmmm. Brevpressen är helt klart ett fynd!
Och det rostiga är klock-rent i trädgården. Ha en härlig midsommar
kram elsamarianne

Anita sa...

Ja du" skrotmaja" det gjorde sej bra där i trädet kram och trevlig Midsommar

Cecilia sa...

Hej! Hittade till din fina blogg (här blir det flera besök!) när jag sökte "skapa midsommarstång" på google. Blev inspirerad av din vackra midsommarstång med ståltråd och pärlor så jag tog fram material och skapade en. Du är välkommen att titta in på min blogg och titta på min midsommarstång www.ceciliaskreativasida.blogspot.com.

Ha en skön midsommar!
Cecilia

LantlivsAnette sa...

Ha nu en riktigt fin Midsommar Pia !! Och visst får väl Selma en extra köttbulle ??
Kraaam Anette

Rummet för välbefinnande sa...

Men, vilken loppis...... Var är den????? *ler*
Precis som om jag inte har nog med saker själv. Men, man kan alltid hitta något bra, eller hur?
Det blev toppen med det rostiga där i trädet.
För att inte tala om brevpressen. Oj, oj, oj!

Hoppas du får en fin fortsättning på midsommarhelgen. Kram kram Mia