onsdag 15 juni 2011

Doften av smultronschersmin..

...  fyller just nu hela huset..



En helt underbar doft!


 Och kommer man utanför huset, så är doften inte mindre precis.. utan snarare ännu starkare.. och  nu på kvällen nästintill bedövande...Men hur som haver.. jag gillar doften enormt:)

 I lördags så gjorde jag ett par små loppisfynd i ett av stans små loppis.. Porslin som är rött och eller vitt/cremefärgad tycker jag om, som det engelska  romantiska porslinet..  Bengali... och  Herefordshire och namn som jag glömt  nu. De två kopparna  är Bengali och  lite för gamla  och skira för att duga till att dricka något varmt ur. MEN de duger till att plantera månadssmultron och ge bort som present :) 


 I morse när jag väntade på att  det skulle bli dax att sticka till jobbet .. gick jag ute i vår lilla trädgård och inspekterade:) Selma lufsade med och slog sej ned lite här och där allteftersom jag gick runt.. Så snäll och behändig denna lilla hund.. inte speciellt mycket  oväsen gör hon heller..


Jo, en & annan som passerar på gatan kan hon väl få spel på.. men hon är ju  ändå hund:)


Här har liksom luggen ramlat ned.. dax att trimmas tror ja:) Eller oxå är hon nyvaken!!

Samma koppar fast på köksbordet.. måste ju testa ljuset vid fotograferingen:)
Jo då jag har nog fyllt hela huset med dessa  doftande blommor.. i  bl.a små loppisvaser och den här förgyller spegelbyrån i sovrummet...
♥...Pia

4 kommentarer:

Här är gudagott att vara ! sa...

Schersmindoft...åh den är underbar ! -Här uppe dröjer det ett tag till innan vi får känna den doften. -Jag har också ett par ständiga följeslagare i hälarna så fort jag gör något :) !
Kram till dej och sötSelma !
/ Anneli

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gosingen Selma, tänk att en liten vovve kan se så nyvaken ut, gulligt. Och det är en stor buske du har, det syns när Selma sitter bredvid. Fint och plantera i kopparna, och jättefint porslin.
Solig kram och nospuss till Selma
AnnaMaria

Mina Eviga påhitt sa...

Hejsan Pia! Hoppas allt är bra med dig. Här har det varit galet mycket på sista tiden. Men nu börjar det ordna upp sig, skolavslutning i morgon.
Vilken vacker schersmin du har, man kan nästan känna doften ända hit! En sådan stor vacker skulle jag vilja ha ute i stugan.
Vilket fynd kopparna var! Och vad snyggt att plantera i. Du är så fiffig!
Kram
Eva

Anita sa...

Fina bilder Pia ja nu är det härligt med alla dofter.Va fin hon är din lilla Selma, ha en fin dag kram Anita