fredag 15 april 2011

Äntligen...

...så kan jag sitta ute på altanen och bara njuta..

Vår altan är inglasad, men tyvärr inte vinterbonad..  äntligen får jag väl säga att NU kan jag sitta där igen...OCH som jag längtat efter det...

Våren, värmen och ljuset gör det väldigt härligt att sitta där och ta en kopp kaffe..precis som jag gjorde i eftermiddags.. Skön känsla..jobbbarveckan slut.. promenaden med Selma avklarad och ingenting inbokad för kvällen..BARA fredagsmaten som ska göras iordning.. 

När jag satt där i min gamla kökssoffa och bläddrade i vår lokaltidning..DÖK den här annonsen upp..

..gulp!!!  hehe...Får man göra reklam om sej själv:)..

Ok..Nu gör jag det...

När  skärtorsdagen kommer, ska jag ta mina "ihoppysslade" saker..ägg & ägg ..och lite annat ..och åka upp till Mia ..hon med den härliga butiken på landet..Hem T Gårn..

Ni som följt min blogg och mej genom åren vet att jag gillar den butiken enormt.. och jag har även lärt känna MIA  genom ALLA min besök där:)

Det inte särskilt långt dit.. ca 2,5 mil och BUTIKEN /CAFE´T  ligger oxå väldigt nära NORSKA GRÄNSEN.. vilket är jättebra nu när PÅSKVECKAN  är här:)

För våra kära grannar de har ju som bekant ledigt heela veckan så butikerna laddar för fullt för att de ska komma :)  Vilket de  oxå gör  och handlar hos oss som här i gränstrakterna.

Men om nu någon skulle undra varför jag ska ha påskförsäljning hosMia?   Tjaa..varför inte:)
Nu föreslog jag  inte det själv..utan blev tillfrågad om jag ville ha ett litet bord på hennes loge..Jag som då verkligen gillar att pyssla med allehanda saker.. tvekade förstås inte ..Huset vårt blir lätt överfullt av pysslade saker om man säger som så!!
Kanske, kanske ger det ringar på vattnet och gör att det kommer bli någon form av Workshops eller något liknande hos Mia framöver.. håll ögonen öppna, ni som bor i vår närhet och GILLAR att pyssla:)..

Nu får ni ha en skön och trevlig helg ... och ...ÄNTLIGEN freeeeda..
♥...Pia

4 kommentarer:

Geta sa...

Va kul!! Kanske får ta mig en tur dit på torsdag då. Det var längesen nu. Ha en bra helg!
Kram.

LantlivsAnette sa...

Nämen vad härligt att du kan sitta ute i din veranda nu..jag får nog vänta någon vecka till innan jag kan sitta i min, men jag längtar !! Åhh vad roligt att du ska ha ett bord hos Mia..toppen..lycka till..
Ha en fin dag
Kraaam Anette

Pillargontanten sa...

Åh, va spännande!
Lycka till!

Beth sa...

Så heldig du er som har en glassveranda? Det er jo bare såå koselig...