tisdag 29 mars 2011

Jag hann med många butiker idag:)

Vaknade tidigt..pigg och alert. En dag som jag tog med mej själv på en tur till den STÖRRE staden  Karlstad!  Skulle handla lite nya vårkläder var det tänkt. Känns som om det  bara  är tråkiga kläder i min garderob för tillfället. Glad i hågen for jag så iväg ..lämnade min Selma till mina föräldrar .. och så gasen i botten /hög musik!  Hade även ett litet ärende till en nyöppnad butik  som jag skulle lämna några grejer.. bl.a de där målade burkarna...

Varje år när påsken närmar sej så pysslar/grejar till "några ägg" som påskpynt!   Det började med vita målade stora pappägg som barnen brukar få godis i!.. Sen har det blivit ägg med gamla bibelpapper och vintagebilder pålimmade Förra året blev det vita, bruna och grå linnetyg  pålimmade, spetsar och "allehanda pynt" I år har äggen krymt..och blivit gipsade & vitmålade..med blandade pyntdekorationer!!  Herreguud så roligt det är att göra dessa ägg.. Man får lägga band på sej så det inte blir äggkorgen full! Som tur är vill någon då & då köpa dessa ägg:)

Vackra Vita hette butiken som jag "landade" hos först.. Där var det MYCKET och MYCKET som jag ville ha! Många möbler. Vitt &vitt.. men som butiksägarna sa.. så skulle det smyga in lite annat!..

 ..som det iofs redan gjort.. en gammal kista..omålad..


Tycker ni ska kika in dit..om ni har vägarna förbi Duvanhuset..


*


Sprang i alla möjliga klädesbutiker.. fick en kasse full..Nu har garderoben fått lite nytt..så till helgen får det bli storrensning på gammalt! och hm...urvuxet!


Jag hann med många butiker, som sagt.. en var Iris & Doris  som ligger i HAGA...Där fanns det åter mycket vill ha saker.. dock köpte jag bara några pyttesaker..Knappar...vita :)  och en liiiiiten sak till men det kommer vid senare tillfälle på bild ihop med ÄGG..! Fick även en lång och trevlig pratstund med..Doris tror jag det var...


Kolla in det här symaskinsunderredet och bakskivan.... snygg kombination .... Nää nu är det dax för knopplådan..Många, många intryck  har jag fått denna dag.. EN HEL DAG  och massa butiker... fika med en gammal väninna från förr! Samt pyssel..ideer och massor av intryck....


OM jag kunde hålla mej från att kolla in betongäggen..? Nääääe, jag pillade lite på ett ägg..redan i dag....nästan torrt.. men  får nog vänta:)..

♥...Pia

8 kommentarer:

Anki sa...

Tjaaaa...Jag vill oxå shoppa loss! Det blir dåligt med klädinköp även om jag nog oxå vuxit ur det mesta i vinter, haha jag är som en hamster...tuggar alltid!!
Dina ägg är skitsnygga, jag kör på mina från förra året tror jag...eller kanske inte!

Kraaam!

Pillargontanten sa...

Det där med urvuxet, känner jag igen, konstigt att de ska krympa så, de där kläderna :))

Penseldraget sa...

Vackra ägg du har gjort, och vilken charmig butik mycke vill ha saker ser jag ;)
kram pia

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Vilken superdag!
Mycket mysiga affärer att frossa i.
Jättefina ägg du har gjort.
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

Här är gudagott att vara ! sa...

Det är konstigt att när jag ska handla kläder, så hamnar jag alltid i nån inredningsaffär istället...det är mycket roligare och så slipper man prova det man ska köpa ;) !
- Vilket tålamod du har med ditt pysslande, och det blir ju superfint också!
Hälsningar från Anneli

Patricia sa...

Oj va du hinner pyssla o dona .. förstår att det är kul. Själv har jag för dålig fantasi för sånt .. =)

Kul med lite nytt i garderoben .. jag har ju fördelen att ha egen klädaffär så när jag behöver nåt nytt behöver jag bara gå ner för trappen .. hi hi.. men skulle med behöva rensa ut en massa gammalt .. =)

MÅ så gott!
Kram Patricia

Fröken Fräken sa...

Det verkar helt klart som att utbudet med fina inredningsbutiker har vuxit avsvärt sedan jag bodde i Karlstad. Men det är å andra sidan över tio år sedan nu.
Här är en till som vill ha nya vårkläder, men ska nog inte bege mig in i ett provrum innan näsan blivit mindre röd och jag mindre fnasig, för annars skrämmer jag slag på mig själv.

Essay_writer sa...

you are a good designer