söndag 9 januari 2011

En söndag för .....

... 11 månader sedan. Bara ett par dagar tidigare hade jag köpt mej en ny kamera..en NIKON.. Å som jag sprang runt  och fotograferade..ALLT som kom i min väg hamnade på bild :) ..en & annan familjemedlem.. OCH självklart fyrfotingen Selma.. .Men mest gick jag lös på inredningen och  utemiljön.


Som den här glasängeln som hängde och gör fortfarande i mitt vardagsrumsfönster. Har säkert redan visat och bloggat om den:)... 
Jag sitter och gör det här inlägget  till  FABRIKENS söndagsbild...Fast nu är det "bara" lördagskväll som snart går över till söndag. Husets andra medlemmar sover redan ..men jag som inte har vänt rätt på dygnet än..är pigg som en lärka:) ELLER så beror det på att jag har börjat motionera .. JAG går varje dag en lång sträcka helst en timme och man blir pigg av det... Söndagens promenad är inte gjord än... OM inte regnet som just nu smattrar mot fönstret har gjort så att snön är ren is.. kanske det blir en premiärtur på skidor oxå!
♥...Pia 
Ps.. en liten uppdatering. Ingen premiärtur på skidor. Men jag gick min lilla tur ändå på 45 min..valde vägar som sandats..och jag kommer närmare Sunne. Får kanske räkna ihop km och se var nånstans jag är nu:) ds.

8 kommentarer:

Hannis sa...

Så fin ängel, ser ut som gjord av is.

Skönt att röra på sig!
Här joggas det men nu har det frusit på och igår regnade det så jag misstänker att jag kommer att se ut som Bambi när jag springer idag=))

Kram Hannis

Petra / Popetotrora sa...

Jättefin bild!!

Hoppas du får en härlig söndag!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Idag får du gå försiktigt, ser halkigt och blött ut. Så fin ängel, jag känner igen den. Har sett såna på Värmlands museum, har namnet på tungan på glaskonstnären... men jag kommer inte på det. Anna-Lena Klenell kan det vara det.
Ha en fin söndag
Varm kram
AnnaMaria

VACKRA hem och interiör sa...

Vilken fin ängel!! Ha en skön söndag. Imorgon hoppas jag komma igång med egna promenader... haft en veckas "frist"..
Kram
Pia

här är gudagott att vara sa...

Jag skall också börja gå,,, när jag känner mig kryare.
Ja har hört att man blir pigg, glad, sund, slimmare och snyggare också.
Haregott och gå försiktigt!

Geta sa...

Finfin ängel! Du har målet högre satt än mig, jag kanske måste haka på :) Nåt ska göras iaf!!
Ses te môran va?!
Kram.

Granne med Selma sa...

Glöm inte att svänga höger in på ämterviksvägen när du kommer te körka :-)

Pärlhönan Design sa...

Hej! Undrar över den vackra glasängeln, har du gjort den själv eller vet du var den finns att köpa?