tisdag 30 november 2010

Tisdagstemat....


... i FABRIKEN denna veckan är HALLEN.


Min hall är lite svårmöblerad. Många funderingar har jag haft om denna del av huset som jag inte kan påverka så värst mycket ..mer än att försöka möblera någorlunda. Den har ett Z liknade planlösning kan man väl säga.  Sju meter lång och en meter bred!! på mitten och ligger i mitten av huset.. Sen är kortsidorna på Z lite bredare och kortare..sedan sjuhelsikes massa dörrar förstås, åt alla håll :)  Möblerna har växlat genom åren..Hatthylla.. inte hatthylla... hattmajor/herrbetjänt..och nu är det dax för inte hattmajor utan..hatthyllan igen:)


 Bilderna är från i våras och de tog jag bara för att få lite hjälp  med att se lite  hur jag skulle kunna förändra hallen.. Tog väl bort en och annan sak..men sen tog det stopp.. Tills för ett tag sedan när det föll ner några poletter om hur det skulle kunna se ut. Skåpet ska få ge vika för ett annat alternativ.. ett HÖGSKÅP utan dörrar med ev. ett tygdraperi..eller så får det bli en gammaldags hylla upp på väggen, alà Granne med Selma hylla.....
 
Flytta på byrån och spegeln..osv.. Får låta ideérna växa fram lite till och sedan möblera om..

Det var allså Fabrikens tisdagstema hallen och mitt bidrag får sällskap av en massa trevliga och inspirerande bilder  som du kan se här 
♥...Pia

3 kommentarer:

Viola sa...

Även om den är svårmöblerad så ser den verkligen fin ut...:0) hoppas du mår bättre, här är det kallt som bara f-n så vi är inne och eldar och eldar, ha de, kramen

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja jag känner igen fenomenet.
Fotar och då börjar man se sitt
hem på ett annat sätt.
Vissa rum är bara speciellt svåra att möblera!
Ha det bra!
Kraam
Sanne

VACKRA hem och interiör sa...

Hej Pia, ser i dina inlägg att du varit krasslig, hoppas du nu är på bättringsvägen... Själv har jag under hela hösten haft en väldigt envis skrällhosta. Den har nu äntligen gett med sig... och jag småhostar bara lite ibland numera. Tror jag haft lite dåligt immunförsvar sista tiden... Att känna sig sugen på att inreda igen är definitivt ett friskhetsteckan, kruxet brukar dock vara att man inte har så mycket energi efter att ha varit sjuk... Din hall ser jättefin ut, även om jag förstår att den vållat dig en del huvudbry... Vår hall lämnar för tillfället allt övrigt att önska, men kanske kan den ta sig framöver...
Kram
Pia