tisdag 2 november 2010

Tisdagstema...stilleben

Förra tisdagstemat hos fabriken som var att visa en bild på förvaring, hade jag tänkt visa en bild på  hur alla ljusen  som finns här i huset förvaras.. men något kom emellan!! Idag är jag iallafall på banan och visar min bild av stilleben....

Självklart i svartvitt:)...


En  litet stilleben på liten hylla som finns i mitt vardagsrum och  som sitter på en vägg mellan ett gråvittmålat hörnskåp och altandörren.

På hyllan finns  bl.a en av alla mina *** stycken änglar och den är sååå himla söt (goebel). Nu syns det inte på bilden att ängeln har en liten vit hund vid sina fötter..undar om det kan vara en westie tro :)

Mer på hyllan står en canvastavla med mitt "signummotiv"som jag har  här i bloggen kan man väl kalla det (syns i kommentarerna bl.a) .

En tavla som jag gjorde för några år sedan och hade till försäljning ..men blev inte såld.. Istället tänkte jag om och behöll den.. jag gillar bilden, tycker att den står för det lite gammaldags och för  den sk.vintagestilen som jag även gillar...samt  att den är i svart och vitt.



Mer på hyllan finns en liten kakform, fyndat på nåt loppis förstås och som jag sen "förvandlat om"  till att likna en kakform som jag sett i Jeanne d Àrc Living tidningen..där formen var svartmålad..och förvarade brända tändstickor..hänger ni med ??? :)

Mer på hyllan.. en stor ljushållare..från JDL. Tavlan har måttet 15* 15 cm   och då är alltså ljushållaren en stor sådan..men liknar de små julgransljushållarna.



Jag måste bara få berätta om en sak... När jag var liten..sisådär en 6, 7 eller 8 år  så fanns det en doktor i vår lilla stad..en doktor som var en sån där DOKTOR  som man bockade och neg för som barn. Han hette  STILLE... kanske kan ni då tänka er vad som rörde sej i en liten jäntas huvud  när hon hörde ordet STILLEBEN!! i andra sammanhang än att gå till doktorn!! Kan än idag näääästan inte säga ordet rätt utan måste tänka till riktigt så betoningen blir rätt.. samtidigt tycker jag det är  en kul sak att minnas...

....doktor STILLEBEN...
♥...Pia
Ps..Inne hos  Fabriken idag  finns det  många stilleben att beskåda..kika in här....ds.

2 kommentarer:

EM sa...

Så jättefint. Är det ljushållaren som är stor eller är de andra sakerna mini? Eller jag som ser konstigt...hi hi.,
kram elsamarianne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hi hi du är rolig du, och jag tror jag har hört den doktorns namn. Nu bodde ju inte jag där, men han kanske var beryktad. Jättefint stilleben, så fint och ha favoritsaker på en hylla.
Ha det bra i regnet
Kramar
AnnaMaria