lördag 30 oktober 2010

Får ni nog av mina shabby...

målade julkransar:)..OM INTE så kommer här en hel rad av bilder...

 En av ALLA  i raddan av vitmålade kransar.

På en bänk i min lilla tvättstuga ligger materialet till ett par kransar. En kaprifol som  finns i vår trädgården har den perfekta stommen till kransen...bara att snurra och vrida till!! de  i stort sett redan snurrade  grenarna. 

 

Här har jag använt mej av en smal ståltråd och snurrat fast kottarna  med den. Det är sen lätt att vrida och vända  till kottarna i kransen som man vill ha dem.

Nästan färdig.. målad med en vanlig vit grundfärg och pensel. Jag har  "duttat lite här och där"  med färgen.

En krans som jag tänkt att den ska få ytterligare en dekoration närmare julen..något lite rött, kanske i form av djupt röda pärlor  uppträdda på en ståltråd..eller kanske något grönt. Just nu  har jag inte bestämt vilket. Kommer säkert att ändra mej  innan julen  :)

 Vad gör ni en sån här grå och lite ruggig höstdag?..

Ja, jag har bara latat mej i stort sett hela dagen:).. Bara bakat ett matbröd..  ett matbröd som jag fann i en blogg för ett tag sedan och som jag då  provbakade..Nu var det dax att testa detta igen. 

 Ett saftigt och gott lantbröd som passar till en mustig och god soppa. För på hösten längtar iallafall jag efter soppor. Nu blev det iofs ingen soppa till brödet idag..  Här ifrån hämtade jag mitt recept..  och HÄR finner du det i min bakblogg..SKORPOR & LITE SMULOR....
♥.Pia

6 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Snygga kransar du gjort ,brukar också göra dom själv men tiden tycks inte räcka till nu ,kanske senare,kram Nette

EM sa...

Jättefina kransar. Nu blir jag sugen på att ta in mina humlekransar som jag torkar så att löven faller av...Visst är det roligt att man kan använda lite eget från gården.
Var på två loppisar idag och handlade för sju (7) kronor. En sån liten sak som man lutar smörkniven mot och så en liten GAB silverpokal...
kram elsamarianne

VACKRA hem & interiör sa...

Verkligen snygga kransar du gjort... nu blev jag inspirerad igen. Har varit i butiken idag och det känns som att "folk" längtar till julhelgerna redan nu... kanske är det så att man så här långt innan inte heller känner någon stress...
Ha en härlig helg!
Kram
Pia

Kamomilla sa...

Jättefina, blir nog bra med rött eller grönt också, bara du kan bestämma dig ;) (vilket inte alltid är så lätt)

Viola sa...

Helläckra, nu blir jag oxå sugen att fixa till kransar men tiden räcker inte..har fullt upp att förbvereda stora julmarknaden som är om två veckor, hoppas helgen är skön, har du lusta att tävla så titta in, ha de, kramen

Skogslyckan sa...

Alltid lika kul att titta in och se vad du pysslar med. Så fina kransar du gör, verkligen inspirerande. Ha nu en skön söndag!
Kram Pia