lördag 31 juli 2010

Solsken i Borgvik...

JA, jag beställde faktiskt sol tills idag :)..Glömde bara bort att avbeställa blåsten!!
För fjorton dar sedan fick jag ett stôlleryck...ringde Borgviks hembygdsförening och frågade om det fanns en plats till lilla mej och mitt  pyssel,  på hantverksmarknaden?

..Marknadsgeneralen Irene svarade,  DU kan få den sista platsen om du vill??.. Jag tänkte ett par timmar och så var  klotet i rullning!!.. 


Lite pyssel hade jag sen tidigare..lite nytt blev gjort till den här helgen..
Startade relativt tidigt i morse och for då till BORGVIK..Hade fått en jättebra plats..i en fyrvägskorsning..

Ja,bättre kunde det väl inte bli?? ..Började sätta upp partytältet..och fick hjälp av trevliga människor runt omkring.. för man måste vara mer än en för att sätta upp ett partytält, upptäckte jag snabbt :)

Så började det blåsa..en timme före öppningen..MITT TÄLT stod plötsligt inte på marken..utan mer åt det där hållet som man kan kalla uppe i luften!!..

JA, lite dramatik blev det för min del...inte kunde jag hålla i tältet samtidigt som jag sålde grejer?..

Nej..men marknadsgeneralen Irene visste på råd... fick en ny plats mer åt det lugnare hållet..



......och så bar fyra starka kvinnor i väg med allt mitt..:) Nu hamnade jag bredvid en trägubbe!! ...och lejonenen från Grums..dvs LIONS....
Trevliga människor allihop och "lejonen" knöt fast mitt tält i sitt..efter att det åter var på väg upp i luften..
Därav lite stökiga bilder..allt for liksom lite runt där på bordet:)....kan man säga..

...men vad gjorde väl det..när allt kom omkring...
Jag fick sålt MYCKET ..och träffade MÅNGA trevliga människor..NYA och gamla bekantskaper..som Ni kanske läst om förut så  BRUKAR  JAG TRÄFFA MIA  på alla möjliga marknader (hon med den härliga bloggen ETT RUMS VÄLBEFINNANDE...) och Sandra med BUTIK & blogg Interiörboden..


Ja, det var en dag i BORGVIK det..återstår en dag till och ja ..jag beställer åter SOL..men avbeställer BLÅSTEN..samt regn..


Ha de gôtt..♥..Pia
Ps..Ja, ni får ursäkta  den dåliga bildkvalite´n... men det beror inte bara på kameran..fotografen  var nog lite lätt blåst:)ds.

8 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej! Visste inte att det är hantverksdagar i Borgvik. Det måste vara dåligt annonserat. Hoppas att det kommer många dit i alla fall.
Ha en trevlig söndag och hoppas du står stadigt på jorden då.
Kram Birgitta

Livsnjutaren sa...

låter som en uppfriskande dag;)

Titti sa...

Hoppas det blir lika fint imöra !!! Dina saker var otroligt fina =)
Kul att du sålde bra!
Kram Titti (hon med ett Grumslejon til sambo och det lilla busföet i vagnen ;)

Majas skafferi sa...

Hej! Jädrar vad synd! Vår bil är trasig! Det verkar aldrig som jag kan ta mig till någon hantverksmarknad.. innan bilen pajade tänkte vi ta oss till Gammelvala, och den affären du tipsade om i Brunsberg. Det blev inget med det, och nu detta i Borgvik..

Hoppas att du får en bra sälj-dag med lugnare väder i morn!

LantlivsAnette sa...

Men Pia !! Vad du är flitig, som är med på marknad o allt..himmel vad roligt, även fast det blåste rejält, men tur att du fick hjälp !! Och så roligt att du fick sälja mycket, det är ju klart, du har ju sååå fina saker !!
Ha det gott
Kraaam Anette
P.s Nu ska jag dricka morron kaffet, sen hoppar jag i målar kläderna igen, måste måla pärlsponten i köket ett tredje varv..puuhh..eländigt då kvistarna skiner igenom..

Britt sa...

Hörde av Mia igår att hon träffat dig i Borgvik.
Blev lite sugen på att åka, bara för att få träffa dig live... :-)

Så kul att det gick så bra trots vindarna.

Kram Britt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men nu var du på nära håll! Vi kom hem igår sen em, och idag var vi till svärmor som ligger på sjukhus. Annars hade jag tagit en tur till Borgvik. Har min mamma på Arvika sjukhus och svärmor här i Karlstad. Vi hinner inte så mycket mer än sitta i bilen. Ser att du har mycket fint på bordet. Men jag håller med Birgitta, det var väldigt dåligt annonserat.
Kramar
AnnaMaria

Pillargontanten sa...

Ah, det verkar ha varit en trvlig dag, hoppas du fick mycket sålt :O)
Sandra, känner jag :O)
Irene "Grannlåt" känner jag också, hon har en valp från mig, träffade du henne?

Blåstem gjorde det i värmskog också, kan jag berätta :O)