torsdag 29 juli 2010

Mera regn & kuddar..en & annan tavla...

I söndags när det regnade och jag inte hade någonting annat att göra än att PYSSLA. Passade jag på att
PYSSLA ...Sy och måla...
 
I förra inlägget visade jag en  "VINTAGEINSPIRERAD"  kudde med liten virkad duk påsydd.. Här är en till  kudde med liknade duk och med långa knytband i stället för knappar..

Mera pyssel.....SMÅ MINITAVLOR med de där gammaldags vintagebilder decoupagat och lite färgkludderi samt en spets..en tavla À la Pia :)




Här är två av kuddarna som jag sytt under en regnigsöndag.....Den ena STRUKEN och den andra OSTRUKEN.. båda i offwhitefärgen  och av stuvbitar i linnetyg... med spetsdukar i mitten. 

En liten tavla till...

Tavlor..och mina första skor...

Fyra tavlor blev det sammanlagt av den lilla sorten..Det blev några stora också :)

Med ett gammaldags filter över bilden, blev den ännu mer gammaldags...


..och idag regnar det igen:)...

...♥..Pia


Ps..nya bilder här & här...ds.

6 kommentarer:

här är gudagott att vara sa...

Så fina bilder!
Utställningen står där fram till sista augusti.
Även om jag inte är där så är det öppet så man kan titta, men inte gå in bland möblerna.
Goda grannar tar upp grindarna.
Haregott!

Penseldraget sa...

Hej
vad fint du har pysslat med både tavlor o kuddar =) här spöregnar de så de är verkligen pysselväder
ha en skön helg
kram pia

Skogslyckan sa...

Jätte fina saker du pysslat, vad duktig du är. Nu sticker jag bort en vecka, vi hörs igen när jag är åter i landet.
kram Pia

Anna-Malin sa...

så fint du har pysslat!

jag gillar dina kuddar, särskilt den som är ostruken ;)

ha en fin fredag.

Anki sa...

Hello!
Näe det blir inte mycket datatid nu inte, meeen bättre sent än aldrig, hihi!
Oj, vad du grejar...gillar kuddarna, hmm varför stryka när det är såå snyggt ostruket...här stryks det inte i onödan, med alla hundar och katter känns det ganska meningslöst!
Å tavlorna, jag har ju en mini och den tillhör mina favoriter...verkar pillrigt det där men dom är så fina!
Jag hade ju tänkt plocka bär...igen...men det är ju ett jäkla väder...plockade lite kantareller i morse men mer blev det inte!
Nu ska jag sätta mig och vänta på solen, den måste väl komma tillbaka?!

Ha den härlig helg och kramen!

Fröken Fräken sa...

Jag fyndade ju en hel påse med virkade dukar tidigare i sommar som jag tänkte bland annat använda till just att gra sådana där fina kuddar! Men sådär en hundra andra projekt har kommit emellan... men snart så!!! Men just nu är det strålande väder så jag tror att jag lägger mig i solstolen igen.. ;-D