tisdag 27 juli 2010

Köpte ändringen på........

..Ikea. När äntligen solen skiner och det INTE regnar..vad gör  jag då?.. Jo, åker till Ikea!!

...och jag  skulle INTE  ha nåt mer än LJUS och VÄRMELJUS. Vad kommer jag hem med, tror ni??..

Ljus..och en herran massa annat som jag egentligen inte behövde...suck..och två femhundringar fattigare:)


Ljus är något jag alltid köper när jag åker till Ikea..tror säkert att jag inte är ensam om det....

Här blev 50 stycken nedstoppade i ett trämått..ett gammalt sådant förstås..

Har tre stycken, två stora och ett litet ..alla tre från "gården hemma på landet"..Räddade undan, från min "städande" far, för en massa år sedan... hem till "stan och mej"..

 

När vi efter nästan en heldag  varit på varuhuset..tre generationer  mormor, dotter & jag.. blev vi hämtade där vi blev avsläppta.....Karl`n & Selma  åkte istället till Skattkärr  (och tillbringade dagen hos sonen och sonsonen ..trevligt och mycket billigare:)..tänk, han ville inte följa med in på VARUHUSET???..kan ni förstå de??

Ja, så stod vi då där på parkeringen och skulle in med ALLT i bilen, som inte är en kombi...Kan säga att det var lite trångt vid mina ben, där bak i bilen när vi for hem..behöver jag säga mer ??..nää trodde inte det heller:)
Något som jag blev riktigt nöjd med var ändå  den här ÄNDRINGEN...tvekade lite, för färgen på toasisten var svartbrun eller brunsvart??..

Jag tänkte, att det kanske lyste igenom det där bruna..
Men den var perfekt!!

Hann knappt in i huset innan ändrigen var på plats.. Skar mej lite på en vass kant när jag monterade ..och karl´n sa..men du kunde väl ha väntat lite??.. Kunde jag det?..näpp..

Med  ett stort plåster på fingern så fixade jag ändringen:)..

( Bilderna blev lite mörka, men man kan ändå ana hur det blev....)
Måste ändå le lite åt mej själv..här sitter jag och skriver om en brunsvart TOASITS och visar bilder på detta..ja,  kan man annat än att leeeeeeee:)
♥..Pia

Ps..Nu ska här letas en BRA plats för trämåttet med alla ljusen...kan ju inte ha det stående på kökssoffan bland kuddarna !!  Hade  lite "bråttom "och bilden skulle naturligtvis tas med en gång..ds.

6 kommentarer:

Pieni Lintu sa...

Jag köper ljus också...när hinner jag brinna alla!!! :D Och servetter!!!! Jag har massor av dom. :D

Skogslyckan sa...

Ja du Pia det är visst inte bara namnet vi har gemensamt. Känner igen mig i att allt skall ske genast, och kvinnor kan mentaliteten...ler.
Snyggt blev det i alla fall, och det lät som om ni hade en fin tur.
Kram Pia

Marita sa...

Ja visst är det så, man får ALLTID med sig en hel massa mer än ljus och servetter när man är på IKEA!! Tusenlappen går alltid åt...
Snyggt det blev med nya toasitsen! Stämmer fint in i badrummet!
kramis, Marita

Unknown sa...

Hej! Hihi jag det låter som när vi ska till Ikea, min gubbe följer aldrig med själv går jag in och slösar, ler.
Toa sittsen blev ju gööör bra! Ha en go dag du rara! Kram Petra

Pillargontanten sa...

Åh, va mysigt, en heldag på IKEA!
Toasitsen var fin, och ljusen passade ju jättebra i det gamla måttet :O)

LantlivsAnette sa...

Halloj Pia !!
Jag ska till det stora varuhuset på Lördag,även om det är sol..fnisss..och ljus blir det nog för mig också, måste ju fylla upp förrådet nu inför hösten..
Toa sitsen blev ju heeelt perfekt, du är som jag, har bråttom att få fram sakerna..
Ha det gott
Kraaam Anette