torsdag 22 juli 2010

Jag fick korgen ...

..av min mamma en dag . Den röda & guldfärgade julkorgen.

Som så oftast , är de där blomsterkorgarna  lite grälligt röda och med guld eller silverfärg patinerat på.

JA, vi sparar vi ..jag och min mor:)..bra att ha..

..Nu fick jag alltså korgen (när jag letade efter något annat!!)  och som mycket annat som kommer i mina händer, så fick den lite färg på sej :) Klicka på bilden till STOR och se hur det blev...


Började med SVART grundfärg...sen blev det, den där blandningen  som jag försökte göra till en grön färg ?! för några dar sedan.


Men den blandningen blev mer grå än grön...Trots allt så blev det helt ok.   till korgen och några andra saker OCH med lite slip-papper plus lite vax..så duger korgen ett tag till,  för BLOMMOR eller nåt annat.

Den fick nästan ett gammaldags utseende med den blomman i...

♥...Pia

Ps... Gissa om jag kunde låta bli de där betongrosorna som jag gjord igår ochsom  skulle stå på tork  eller som det heter..tills de brunnit klart... Inte  kunde jag det heller ..jag var där och pillade  på dem och tog loss dem från formen..med den påföljden att..mmm just det..gick liiite i sönder...:) ds.

5 kommentarer:

Maud sa...

Vilken fin korg det blev... pryder sin plats... det är bra att ha "braoha" saker ibland...
Kram Maud

Pillargontanten sa...

Snyggt Pia!
Tänk man kan ju måla dem, jag har nämligen också lite svårt för att slänga dem....
Måste prova...

Skogslyckan sa...

Vilken förvandling! Gillar den grågröna färgen..
Ha en fin dag!
Kram Pia

Annika sa...

Hallå där.... eventuellt blir det en tur te Tôrphage i môra om dä passer E..... Stintan grônner på Alex ho da...:) Men du har kanske itte ti imella all måling o grejing...:) Kram Annika

Felix sa...

Vilken fin blogg du har! Jag har kikat in här några gånger.

Jag ser att jag får nog köpa lite målarfärg, för korgar har jag också sparat i förrådet... Vad fin korgen blev i den nya färgen!

Sommarhälsningar
Elisabet