måndag 28 juni 2010

Mera Mora Minsann....

... och fortsättning följer på midsommartrippen till  Dalarna. ...


Att det är en underbar miljö i Dalarna  det nåt som är säkert... timmerhusen ... .....gårdarna...byarna...fäbovallarna..människorna inte minst...butikerna..historiska vingslag som man kände av...  ex..Zorn  m.m.....och så alla loppis..som jag visserligen for förbi..men de fanns och de var många.....och inte minst alla dessa underbara inredningsbutiker..besökte dock bara TVÅ   ..men jag  gick förbi en del som det blev fönstershopping  istället ..det var ju helg och stängt!! 

Jag "såg"  även en del myyyyyyysiga ...intreeeeeeeeessanta... roooooliga...spääääännade  och vill-ha -saker-buuuuutiker..  svischja förbi..under bilfärden runt  Siljansbygden...

Men....

...här var det en BUTIK...Vackra hem i Mora ... som jag fick tillfälle att kika IN I  och där huserade Pia...naturligtvis en trevlig och språksam tjej:) Vi pratade en lång stund...
..Sen hade jag svårt att bestämma vad jag skulle handla..:).. Till slut blev det  några vackra tyger...rosentyger..


Interiören i butiken var mycket tilltalande..
..som det där vita bockbordet..något som jag drömt om länge och skulle vilja ha i mitt kök...!!

Nästa butik blev House of Olivia...trevliga Britta möttes jag av där...blev ett litet köp där med ..nej två köp blev det..glömde bort det ena..:)..VAD???..

Jo, en  liten Välkomstskylt till ytterdörren !! och en ...**** som kommer på bild när jag fått "den " på plats:)

Måste få skryta lite över hotellet vi bodde på..ett litet och mysigt ställe..inte så där supermodernt utan precis den där stilen som gör att man  nästan känner sej som hemma :).. Bordet med den röd & vit prickiga duk möttes man av i matsalen.. vad hotellet hette då?.. Jo, Hotell Siljan i Mora.



 I matsalen vita BOCKbord...japp  mitt önskebord igen...och  vid det satt vi och åt vår frukost varje morgon...ett hotell som höll på att renoveras...och ett doftfritt hotell desutom..inte några lukter eller dofter..jo en...den enda  doften jag kände av var..lupinernas söta doft..det stod nämligen en stor bukett  i matsalen där jag satt....annars ingen doft..inte så där lite unket som lite äldre hotell kan kännas...Jag får kanske tala om att jag är en sån där människa som känner alla dofter och lukter väldigt väl..ibland lite för väl.. familjen brukar säga att jag skulle kunna jobba som mögelhund eller dylikt:)...säger väl en del det....

I morgon en liten minitripp till..fast "bara" en dag och så håller vi oss till Värmland...Torsby...där tror jag att det  oxå finns en del roliga och mysiga ställen..Nu tar jag min mor med ...byter ut karl´n som får jobba istället........Ps...bara tre dar till att jobba..sen semester..ds.
♥..Pia

4 kommentarer:

hemtrevnad marie sa...

Ja, inte är det fy skam att få fira midsommar i Dalarna...kan tro det vart mysigt!!
Hoppas du fått din bok, och hunnit njuta utav den:)
kraam

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Pia.
Roligt och se dina foton från Dalarna, såna hotell gillar jag. Pensionatskänsla ska det vara, mycket mysigare än tjusiga nya hotell. Vi handlade lite i Arvika på midsommarafton, jag trodde inte det skulle vara så många butiker öppna. Maken frös så han ville ha en jacka, vi hittade jättebra butiker. Kikade lite nere vid Olssons brygga också, och det var väldigt fint. Ha nu en bra resa till Torsby idag.
Kramar
AnnaMaria

Skogslyckan sa...

Alla som heter Pia är trevliga det vet du väl...:) Åh jag vill också till dalarna, men det blir Norge i sommar, väl så vackert. Jag får nöja mig med dina underbara bilder! Den första butiken ser ju väldigt inbjudande ut må jag säga...
Kram Pia

VACKRA hem & interiör sa...

Hej Pia, och tack för dina vänliga och varma hälsningar. Nästa gång du har vägarna förbi kan du väl ge en hint om att det är "du", det skulle vara kul. Sista tiden, som du nog förstår, har känts väldigt sorgsam, även om man skrattar emellanåt... Det underlättar trots allt att arbeta och jag har god hjälp av Lena och I, min man som har några veckors semester nu...
Hoppas du och din mamma hade en skön dag här i Torsby.

Kram Pia