onsdag 30 juni 2010

All the meat you can eat...

...ja här sitt man mätt och go.. efter en kväll på statt.. ..En kväll i goa vänners lag. Mina arbetskamrater & jag  har nyss varit och ätit FILÈBUFFÈ .  Den buffén var supergo..En massa olika vällagade möra köttbitar..oxfilé, fläskfilé, lammfilé, kycklingfilé och  även räkor. Allt detta samt tillbehör som olika potatisrätter och enormt goda såser..grönsaker och frukter..Kan nog inte räkna upp allt ..mycket  gott var det.

Köttet stod en "grillmästare eller om det var en kock?? och skar upp åt var och en, vart efter vad vi valde, stor bit..eller liten bit..en bit eller flera..välstekt eller nästan välstekt.. OCH ALLT kött  var lika gott..t.o.m lammfilén ..jag som i vanliga fall inte äter lamm!!.

Ute kunde vi sitta och äta oxå..ytterligare ett poäng. För är det sommar så är det och ska man sitta ute.

Nu sitter jag som sagt, här vid datorn..nyss hemkommen..fortfarande mätt och inte det minsta trött!!.  (Kanske för mycket kaffe och söta efterrätter).

Öppnar för säkerhets skull i morgon bitti oxå. Klockan  ringer halv sex... undar om det blir någon sömn??.

Nu är det "bara"  2 dar till att jobba  innan semestern  tar vid. Äntligen säger jag..och som man väntar på denna sköna härliga tid...  Då man  bara får ta det lugnt och sitta under korkeken och lukta på blommorna..


En sak har jag dock lovat att jag ska göra på semestern..Ta tag i den där motionen ..igen:).. Nu  har jag  t..o.m suttit   ikväll och sagt det inför alla kollegorna.. att jag ska ta tag i det..
Hoppas att jag orkar hålla det  första veckan... sen tar säkert latmasken över.



♥...Pia
Ps..till midsommar brukar jag alltid plocka en bukett med ängsklockor och prästkragar..plus några blommor till. Nu var vi ju inte hemma, så buketten plockade jag efter midsommarn istället.. Nu pryder buketten ett litet bord ute på altanen och  jag måste säga att Ängsklockor &Prästkragar..det är  SÅÅÅ mycket sommar för mej..ds. 

2 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Låter som ni haft en underbar kväll, med gooood mat. Håller med ängsklockor och prästkragar är oslagbart, och de står sig faktiskt hyfsat länge i vas.
Ha en underbar dag, snart har du semester.
Kram Pia

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej Pia!

Det låter som ni haft en härlig kväll med massor av gott! Grillat smakar alltid!

Ha en go helg och kram på dej!

E-K/noll54