tisdag 18 maj 2010

Svarvade ben.....

...ja, nu är det inte mina ben jag syftar på :)..Utan ett gammalt bord som har svarvade ben....

.. Min lilla "altan" som blev klar förra sommaren, är inte färdiginredd än..Om den någonsin blir det ..för gud så mycket ideér jag har..än det ena än det andra..



Nu har vi tagit hem ett gammalt bord, inköpt för en massa år sedan på Sjövikens Antik..( ni minns väl stolberget därifrån, som jag visade förra sommaren? ) Bordet har varit inhyst i ett förråd  någon annanstans och var meningen att det skulle renoveras..( läs avlutas ) och bli ett köksbord..4 stycken stolar följde också med på köpet...


De var från början VITA slitna och ..helt underbara.....MEN vet ni vad jag gjorde då för flera år sedan..JODÅ jag lutade av ALLA stolarna plus slipade bordskivan ..nästan trären ....

...och..sen tog gnistan slut..allt åkte in i det där förrådet och  där kunde historien tagit slut..meeeeeen ser ni..

 NU har bordet kommit hem..med en  njaaaaee, inte helt okej inläggskiva, men duger OM den får lite färg på sej :) 

Stolarna har INTE kommit hem än..men ska hämtas inom det snaraste.. FÖR nu har jag funderat klart....allt ska få bli ljust grått, nästan vitt..och ska få stå på altan som en liten matsalsgrupp tillsammans med den lilla svartmålade kökssoffan..

Tror mitt målarsommarprojekt kommer att bli bra....För det är just precis vad jag ska göra i sommar..MÅLA.....:)

Nästa lilla projekt som jag gjorde klart idag.. är denna lilla vita "sak".



Ni som läst mina "ta hand om saken innan min far slänger det"...bravader, vet att jag hämtat hem MYCKET från mina föräldrar..räddas det som räddas kan..och under åren har jag alltså samlat på mej en del..:)

"Saken" är en garnvinda..har två t.o.m...och som jag fann = räddade, från logen. Jag har använd dessa till blombord och de har bara blivit stående där i vardagsrummet år ut och år in..tills förra året..

en av dem hamnade under den vita färgen..  Men det blev bara ett varv..sen tog gnistan slut..och den blev bara bortglömd... stående bredvid hallbyrån..

Nu  idag..fick jag plötsligt syn på den igen.....och den där pysselgnistan slet tag i både garnvindan och mej..den blev alltså..SLIPAD...inte en droppe färg till fick den..utan slippapret fick göra sitt..och riktigt ordentligt oxå.. GARNVINDAN blev SHABBY CHIC minsann...

NU är jag nöjd, den står på samma plats ..men ska få en ny fräsch blomma på toppen :)
♥..Pia

Ps..se här då....nytt i gammal blogg

7 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Ja tänk vad vi ändrar oss i smaken hela tiden. Det är inte många år sedan vi hade avlutade möbler...allmoge grönt, och jag vet inte allt vad...men det var snyggt då. Men det låter som ljust grått blir jätte snyggt. Lycka till!
Kram Pia

Rummet för välbefinnande sa...

Det kommer att bli väldigt fint det där du Pia! Men, visst är det väl så att man ändrar sig lite grand genom åren, men det kanske är tur också.....
Det blev nog lite enformigt annars. Och, just enformighet - det är väl inte något drag vi lider av du och jag, eller vad säger du. Finns det inte något projekt så skapar vi allt ett!
Kram på dig!
Mia

Anki sa...

Ujujuj, det är såna spiror som får mitt hjärta att klappa ända upp till dig, haha...det hör du väl??!
Mm dra ETT varv med penseln det är min melodi det...här är det inget som blir färdigt! Så jag kanske oxå ska tillbringa sommaren med att måla, haha!

Sköt om dig gumman!
Kramis!

Annika sa...

Vilka snygga spiror.... blev lite full iskratt av rubriken när jag precis kom ur duchen.... hade just "svarvat" mina ben sommarfina...:) trodde du var synsk...:) kommer att bli kanon på altan dessa möbler du.. kommer o provfikar nån da..... Kram Annika

Patrik sa...

Perfekt!
om du vill måla är det bara att komma hit, till din son och måla delar av huset! :)

Husbilsresan sa...

Ja tänk vad många möbler jag har lutat av i mina dar....men det var ju så poppis då.Det kommer säkert en dag när vi tycker att vi var tokiga som målade allt vitt också....hihi.
Ditt bord och dina stolar kommer att att bli så fina på din altan...ska bli spännande att se när du är klar.
Ha det gott!
Kram/Gunn

Britt sa...

Det kommer att bli kanonbra!
Det är rätt skönt att man förändras tycker jag, det blir aldrig tråkigt då. Det finns alltid att göra.;-)

Kram Britt