onsdag 26 maj 2010

När strömmen är bruten...

..vad gör man en ledig dag då????

Blev väckt av el-mannen ..njaa inte så att det var förtidigt men ..halv åtta bankade det på dörren...

Selma som liksom jag sov..flög upp, hoppade över mitt huvud!
Och så var man vaken. Får väl erkänna att lite yrvaken var jag, men el -mannen släpptes in och kunde börja fixa till elen i BADRUMMET..:)

Jag blev hänvisad till att göra vad då???..Vad gör man utan strömmen påkopplad??
Kaffet hann jag dricka men sen ...Inte kan jag dammsuga..inte kan jag diska i diskmaskinen...inte kan jag sy lampskärmen på symaskinen som jag tänkt.. inte kan jag använda tvättmaskinen...inte kan jag baka.

MEN något kan jag väl göra..
Kom på det nu..BLOGGA förstås:)..det går att köra lilla bärbara UTAN att koppla upp sej..bra va..
Den lilla maskinen använder jag sällan..den är karl´ns lilla leksak det.....



MIN är den stationära maskinen, där HAR JAG ALLT som kan  tänkas behövas till bloggvärlden..bilder osv....;)


Å andra sidan så finns det projekt som jag kan göra, där ingen ström behövs..



Ett är det gamla BAKBORDET..köpt på ett loppis för några somrar sen!..

Står ute på altanen som " uppsamlare " av allt som inte har någon plats annars:).. Inget har jag gjort med detta bord som är både ett strykbord och ett bakbord..
OCH inte vet jag vad jag ska göra med det heller???...Men kommer tid kommer råd ...

♥...Pia

Ps..och så lite bilder här inne..ds.

2 kommentarer:

Annika sa...

Men va härligt att vara utan ström o kunna slappa o blogga lite utan dåligt samvete hörrudu...:) ser att det går framåt med badet.... nyfiken..:) blir säkert Gôôôôrbra.... Kram Kusin....

Matilda sa...

Ja, tänk vad man blir handlingsförlamad utan el, åtminstone till en början. Man är mer "uppkopplad" än man tror.
Att gräva ner alla elledningar måste jag säga var något av en skänk från ovan, vilket skillnad det har blivit!

Underbart bord! Jag har ett liknande här hemma som jag har funderat på vad jag ska hitta på med. Måla eller inte måla, det är frågan för mig.

Hoppas allt är bra med dig och de dina♥

Kram, Matilda.