måndag 29 mars 2010

Vårtecken ??????

..så var det måndag igen ..herreguuuuud vad veckorna går fort. Knappt hinner man konstatera att nu är måndagen här ...så vips är det fredag..vad som händer där emellan förstår jag inte :) Men just måndagen den innebär vårtecken här i bloggvärlden. Tycker det är lite kul och intressant att se hur våren tar sej uttryck i detta avlånga land som vi bor i..och även inne  hos grannen (Norge).

Mina vårtecken denna måndagen blev inte bildmässigt bra..bara suddiga bilder idag......(nää,  jag kom aldrig iväg till fotobutiken som jag tänkt..får ta hjälp på fotokursen i morn istället :)

Såg några söta blommor  utefter en husvägg under hundpromenaden  idag. Bara känslan av att andas den där lite vårruggiga luften och regnet som duggar lite lätt..det är vår nog..Sen att snön, den där enormt stora snömängden som vi fått i vinter, ger vika  och man börjar se grönt istället.. det är också en  härlig känsla !! 

Fåglarna har fått fnatt..fågelkvitter så man knappt hör vad man tänker..

Nånting som jag faktiskt tänkte på idag, när jag promenerade..hur många motionslöpare mötte jag inte tro!!?? En handfull, minst..ett säkert vårtecken tycker jag.


Får hoppas att  "min lilla trädgårdssoffa"  har bara grönt runt sej nästa vecka...Igår när bilden togs, så hade lite grönt kommit fram..

Nu får det bli en liten...pytteliten bloggrunda, för jag är lite trött..tror nämligen att VÅRTRÖTTHETEN ramlat över mej.. nää förresten det kanske är SOMMARTIDEN :)..ett vårtecken dâ mâ...


♥..Pia

3 kommentarer:

Matilda sa...

Hej Pia!

Ja, att hälsa på hos Mia ger en verkligen en dos extra energi.=)

Jag hoppas att du känner dig lite piggare snart, det verkar vara många som känner sig hängiga just nu, men förhoppningsvis kommer solen snart med sina livgivande strålar. Så kul att se på din soffa hur mycket som händer i naturen på förhållandevis kort tid. Med tanke på det är det inte så konstigt att vi människor också påverkas!

Ta det lugnt med kommentarerna du tills du piggnat till. Vi finns här när du fått orken tillbaka.♥

Kramar, Matilda.

Maud sa...

Härliga vårtecken!!
Kram Maud

Pillargontanten sa...

Vårtröttheten, har rullat in över värmskog också....
Och några vintergäck har slagit ut i häcken :O)