tisdag 23 mars 2010

Måndag ..fast tisdag ??!!

..hur hänger det ihop??. Tjaa om man inte är riktigt vaken en måndag när VÅRTECKNET ska in så!! Då får man ta det på tisdan :).



OM ni kommer ihåg förra veckan, så skrev jag och visade bilder på en magnolia på mitt jobb?? Nu får jag väl skamset rätta till det lite..Magnolian ser då  ut som en magnolia ska göra men det som stack upp ur snön .inte var det en magnolia??..Vette katten vad det är för växt??..En jobbarkompis rättade mej  iallafall och sa att jag sett fel..Tack för det Ulla..nu har lärt mej det oxå :)



Bilderna denna veckan på vårtecken lär inte bli särskilt annorlunda mot förra.. För tyvärr så har det snöat och snöat i flera dagar.. I söndags snöade det hönsfjädrar från himlen .såå stora var flingorna!!  Idag har snön varit mer blöt. Nu vill jag ha regn och regn så all denna  snö blir borta..

(Så jag får se några vårtecken ute....inne finns det spår av några vårblommor i lådor, krukor och dylikt.)




For till Granngården och köpte ett par rejäla gummistövlar idag, så nu kan jag möta en blöt och geggig vår:).. 
Min lilla soffa i trädgården ..ja den ser så ensam ut ..utan mej ..men det är iallafall ingen snö på sitsen ..så snart sitter jag där..


♥..Pia
Ps...Nu ikväll  ska jag och några kompisar  på FOTOKURS .. Ska bli såå kul:)..Nu jäddrar i  min lilla fotolådda ska det bli ordning på fotograferingen ..hoppas jag..kanske var att ta i men något ska jag väl ändå kunna lära mej:).Ds.

4 kommentarer:

Bibban sa...

På nästa bild kanske du sitter i soffan med solhatten på;))

Unknown sa...

Gummistövlar är rätta utrustningen nu när det ligger ca 10 cm blask efter vägen.. vårtecken ;)
Kram Maria

Pillargontanten sa...

Åh, va spännande med fotokurs!
Vårtecknen, fanns ju i lördags, men söndagen var en rysare....

Ullan sa...

Det var inte så mycket att tacka för. Jag hoppas du fick min inbjudan av Tommy. Hoppas du kan ta med några och komma.
Ullan