onsdag 31 mars 2010

Inget ont som inte har något gott med sej..

..finns det något som heter :)  Och i det här fallet så är det onda ..en kamera!!
 Har ju klagat på min kamera, trodde att jag hade mixtrat lite för mycket när jag skulle träna på att ställa in olika program osv.


(Selma Bild tagen med gamla digitala kompaktkameran och nyupptäckt finess :)


Min kamera är relativt ny och en systemkamera.. Väldigt mycket att lära sej och lite avancerad måste jag få säga..iallafall för en nybörjare som jag...

Jag har därför börjat på en liten fotokurs som egentligen är mest för digital kompaktkamera...fast det gick bra för oss som har digitala systemkameror att gå den kursen  också. Sagt och gjort, vi började förra tisdagen och  kursen var väl  ganska ok tyckte jag...


Vi fick några små hemuppgifter tills idag att träna på..Lär känna din kamera bl.a.


Nu under den gångna veckan tycker jag att kameran varit lite knepig..mörka bilder och suddigare bilder för varje dag som gått?? Trodde att det berodde på mej..

Men idag när jag gick till fotobutiken och frågade om hjälp för att ställa tillrätta det som jag mixtrat med...


Men se det var inte mej det var fel på..utan kamerahuset!!!..så nu är min kamera utan hus och jag utan kamera...aj aj..och så var det kursen då ikväll ( läs tisdag ) (  det är natt nu när jag skriver :)

Och nu...Inget ont, som inte har något gott med sej...jag fick trixa med min gamla digitala kompaktkamera istället.. på kursen.


OCH hör & häpna ...jag upptäckte en massa saker som jag inte visst fanns i den gamla kameran....

Bilden på Selma bl.a är tagen  med nya kunskaper:)..fyra i en och samma bild...


Får vänta några dagar och så kommer min kamera att få sitt hus tillbaka..om det går att laga  Annars blir det en ny kamera..och då ingen måndagsupplaga får jag hoppas...:).......gonatt !

♥..Pia

Ps....om ni tycker att Selma är lite skär  här & där..så beror det på  att hon är nytrimmad. Ibland blir pälsen lite ojämn..som nu efter en lång period med skendräktighet ds.

5 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhhh du, det är mycket att lära sig med en ny kamera, jag kan inte ens hälften av allt på min kamera, skulle verkligen behöva gå en kurs jag också..
Lilla goa Selma, ge henne en rejäl nospuss från mig och Nisse
GLAD PÅSK önskar vi er
Kraaam Anette

Kamomilla sa...

Ja men vad skönt i alla fall att du fick veta orsaken! Man blir ju lite olycklig när det inte går som man vill och man tror att man sabbat nåt i inställningarna...

Jag skulle också gärna gå på kurs, men tiden vill inte räcka till.

Therese - Pyssel och Design sa...

Vad söt hon är!
Åh det brukar finnas riktigt mycket att lära sig med kameror, har haft min i 2 år snart och fortfarande inte upptäckt hälften, är nog ingen kamerafantast direkt ;-)
Roligt att hitta hit till din blogg, hit kommer jag snart tillbaka.

Birgitta sa...

Vilken tur att du gick tillbaka till fotobutiken med kameran. Ska bli roligt att se dina bilder sedan.
Önskar dej en glad påsk.
Kramis Birgitta

Eva Agnes sa...

Hej Pia!
Visdst är det kul med nya upptäckter. Att trixa med kameran och plöstligen få till det är ju bara så skohj.
Lycka till med kursen och en riktigt Glad Påsk.
Kramar
Eva Agnes