måndag 15 februari 2010

Jag fortsätter att..

2010-02-15 005
..ta en massa bilder. Idag blev det en tur hem till mor & far för att se om jag “fann” några bildobjekt där.  Allra först  blev det en tur ut i det gråkalla vädret, Selma behövde springa av sej lite och jag behövde rensa tankarna. Alltid skönt att gå där “hemma” på  landet,  på  lite ensliga vägar och låta hund och tankar få löpa fritt :) Nu tog jag ingen kamera med mej, vilket jag ångrade när jag fick syn på hästarna som finns i granngården. De hade himla kul där de for runt som stollar i snön :) Jag blev stående en lång stund och betraktade dessa ystra djur. Det var fyra stycken varav den ena är en liten illbatting  till  islandshäst och  de andra tre “vanliga” hästar. JA, så mycket kan jag om hästar. T.o.m Selma blev stående och tittade på dem.  Skulle haft kameran med....japp, så var det med det. Nästa gång tänker jag inte bara på OM jag ska ha kameran med....den SKA MED!!.
**
Vi vände om hunden och jag för att få lite eftermiddagsfika , jag  fick kaffe och Selma  “tog” nåt som låg i en skål ämnat för katten Viktor!!Tydligen gott för skålen blev länsad.
**
Nu var paparazzin igång..for runt i alla rummen ..Far höll upp än det ena än det andra för att ”hjälpa” mej :).  Äpple med mera blev det. ett par bilder på det stora älghornet på väggen , gamla lampor som “hängt” i taket i hallen sen låååångt tillbaka. Bl.a en lampa som jag nog får visa någon gång, en antik vacker lampa. Närbilderna på den blev inte särskilt lyckad idag nämligen:)
**
Fortsättningsvis så blev det en närbild på en NARCISS , en liten våraning tycker jag det känns som när man ser den. En närbild …tror faktiskt att jag är nöjd med den närbilden :)..
**
♥ ..Pia
*
Ps..vill gärna ha lite feedback, tips och ideér OM hur det ser ut på sidan. Är det för svag eller för liten text?..är bilderna för stora? för små?  osv...håller på att testa en massa olika saker och vill gärna ha lite respons..
OCH jaaa Sussie..jag gjorde preeeecis som du sa..vänstercentrerade och klickade på jättestor..men då blir det bara halva bilden så tillbaka till stor bild bara ?? VAD gör jag för fel tro??

2 kommentarer:

Marianne sa...

Tack för din hälsning. Min pappa blev 83 år och har varit skruttig en längre tid. För honom var det nog skönt att få somna in men det känns tomt och konstigt.
Lycka till med den nya kameran! Jag som tycker du även tidigarer har haft så fina bilder. Jag var också i kameraköpar tankar runt jul men insåg att pengarna nog fick gå till glasögon denna gången.
Må så gott!

irene sa...

Hej Pia!

Så kul att du gillar min blogg!
Fotoredigeringsprogrammet heter photoskape, och är veldigt enkelt! Lasta det ned gratis, och du har nok att sysla med sen....Upptecker ständigt nya heftiga greier med programmet!
Lycka till!
Ps: Jag följer din blogg nu ochså!

Kram Irene