lördag 28 november 2009

Hipp hurra för mitt...

..gosedjur som fyllt 7 år idag...Mitt mesta fotoobjekt är nog min hund Selma..( jo då jag har mer fotoobjekt )..mina två hjärtegryn till barnbarn förstås :) har säkert tagit flera tusen bilder under alla dessa 7 år....Hon finner sej i det, men ibland ser det nästan ut som om hon tänker..men matte..HUR många bilder ska du egentligen ta??..blir du aldrig nöjd.... ..En bild som visats förut..här har hon lagt beslag på det fårskinn som jag hade köpt till lille hjärtegrynet Alex..när han föddes för två år sedan..hon gillade fårskinnet..mycket:)
....en simtur för några år sedan..
..Selma ..tror jag och tre av syskonen..fem syskon är det..Frida..Ludde...Glenn....Ellen.. Selma..
En av Selmas älsklingssovställningar..
Skön sommardag vid vattnet..
Jaja..öva kan man alltid ...
Sov gott.....En hundvalp somnar mitt i allt stök precis när leken med syskonen är som roligast..nu vet jag inte säkert OM detta är Selma..men jag tror det..om inte så spelar det ingen roll..söt var bild iallafall....taget för nästan precis sju år sedan..lägg bara till fem veckor..för det var då vi fick träffa Selma för första gången...
**
Julmarknaden gick riktigt bra idag..inte lika givande som förra lördagen..tror säkert att det berodde på att solen sken då..det gjorde den inte idag..näääj hällregn var precis vad det var istället..:)..Jag träffade många trevliga människor..som handlade ganska bra:)..drack kaffe och trivdes i den gamla Hembygdsgården...nu är det "bara" en julmarknad!! kvar för min del..OM den berättar jag om då :) ..en annorlunda julmarknad ..kan man säga...
Önskar er alla en trevlig & mysig första Advent..
..Pia..

11 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh Selma !!! Grattis i efterskott !!! Sååå himla söt hon är..man känner att man vill gossa o pussa på henne..
Så lika dom är hon och min Nisse !!
Lika söta båda två..Nisse var och trimmade sig igår, så han är så liten och söt nu !!
Ha nu en fin första advent !!
Kraaam Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till goa Selma, en dag försent. Så fina foto du visar, och visst är det tacksamt och ta foto på djur, dom blir alltid bra. Selma är en riktig liten charmis.
Ha en fin adventssöndag
Goa kramen
AnnaMaria

n o r d i n g å r d e n sa...

Hipp, hipp, hurra till världens gulligaste Selma!! Så fina du har på henne, när hon simmar och tog beslag på fårskinnet, hon är ju för söt, och tänk att ha en bror som heter Glenn: )

Puss på nosen till Selma i efterskott och många adventshälsningar till Dig Pia från Nordingården!

Iren sa...

Gratulerer med bursdagsbarnet ditt! For ei skjønn jente :)

Klem

C De-sign sa...

GRATTIS i efterskott till Selma från min hund Maja och mig! Underbara foton, ja, vad vore livet utan hund... jag brukar säga att Maja är den trevligaste människa jag känner!!!! Önskar dig en fin och stämningsfull start på december! Kram fr C

Birgitta sa...

Så söt Selma är. Förstår om du älskar det lilla charmtrollet.
Ha det gott¨.
Kramis Birgitta

Home No.1 sa...

Hej Vilken sötis hon är!!!

ha det gott!
Adventskram Annica

Pillargontanten sa...

Vilken goding, din Selma :O)
Härlig hund!

Kamomilla sa...

Nej men oj oj oj, nu blev jag alldeles mjuk... Så söta som valpar, jag fastnade med blicken på deras tassar, där vid matskålen. Stora klumpiga i jämförelse med resten av kroppen. Gose så gulliga...

Stort grattis till Selma!
P.s Svante sover pckså alltid sådär, på rygg med tassarna i vädret och så ser man de små tänderna när läppen hänger...

Inspiration i vitt sa...

Hej Pia såå söt hon är din lilla vita tufs grattis.
Vad du är kreativ trots att du har så ont i din fot ojoj så mycket du har pysslat med och skapat. Det måste vara en fröjd för besökare att komma till ditt bord där det finns så mycket finta att välja påoch allt gott du bakar sen då mmmmmm.
Ha en fortsatt goo vecka och kram på dig/Ingela.

Jen sa...

ååååååå...vilken mysig hund du har!!! verkligen söt!!

ha det gott! / kram jen