söndag 18 oktober 2009

Ostylat så det förslår..rörigt och...bara helt enkelt..

....väldigt stökigt..JA där har ni mitt hus just nu..Förklaring..??..ja vill ni verkligen höra min klagovisa??..Okej...

..äntligen så har jag börjat dra i den där kedjan ..ni vet kedjereaktionen..Man börjar med en sak för att den andra saken ska kunna komma "loss" från sitt ställe osv..Hos mej handlar det om ett SKÅP..ett av de där furaskåpen som alla köpte på 80 och 90 talet..mitt hem har en del sådana möbler...MEN jag jobbar på att det ska bli en förändring på det...har några små detaljer kvar:) ** En av dessa detaljer är då detta skåp som syns i collaget..omålat och halvvägs svartlaserat..FÖR om det ska gå att måla det i en vit nyans, så måste jag först försegla underlaget...OM det är något jag har lärt mej med att ha målat några av dessa sk. furamöbler som ser ut som avlutade så är det att antingen använda ett lack eller så får man ta och måla med en LASYR.. DET gör jag nu..en oljelasyr..som är svart...VILL att slutresultatet ska bli så där shabbigt nött och skavt.. ** Men kedjereaktionen då??..och ostylat??..Mitt skåp innehöll..120 st sportböcker!!??En fjärdedel syns på bilden...Men 120 sportböcker..?? varför undrar ni säkert nu...ja..inte är de mina böcker:)..Men jag bor faktiskt inte ensam...är ju gift..och då förstår ni säkert att alla dessa brunnhagens sportböcker tillhör min käre sportintresserade man....Han har så att säga ärvt en del och sedan köpt resten..så nu är den samlingen komplett..och vädefull:)!!..Jaadå den är fotograferad och finns i bankfacket...samt att vi har larm...:)..ska faktiskt sälja de där har han sagt..när de är så att säga uppe i pris!!..När...?? vette katten..nån gång iallafall.. ** När skåpet är färdigmålat ska det fyllas med böcker igen....OCH få ett oblekt linnetyg på insidan av glasdörrarna...sen blir det fortsättning på kedjereaktionen....Nästan så jag ångrade mej när jag började plocka ur alla böckerna..hela huset blev som ..rörigt..och jag sa tyst för mej själv..hoppas att INGEN kommer och hälsar på just nu..tror ni det gjorde det??..JAAAAA....självklart...hihi..FRU A. och ..Ursäkta Fru A. Men liite väl stökigt var det..eller hur:).... I skåpet fanns också en stor bok..som jag glömt bort..en sån där bok med en massa hus i..Sveriges bebyggelse ..landsbygden..Den bläddrade jag lite i och fann mitt barndomshem..så som det såg ut i början av 60 talet..innan alla började renovera bort det som vi vill ha idag..glasveranda..skiffertak..osv...huset var målat i vad man kan kalla för LINNEFÄRG..och lite mörkare färg på fönsterfodret....tycker det är fint idag men å vad fint det var förr alltså...Jag har suddat ut lite i texten... Ingla står kvar ..det skulle liksom va ja de..mitt första namn med andra ord..

***

Men nu är det snart dax för att sova..helgen har tagit stora kliv...men visst... lite har jag ändå hunnit med...träffat lite folk..fikat...promenerat i skogen..umgåtts med nära och kära..gullat med hunden..shoppat lite ..städat ..fast det var en bråkdel ..om jag tittar runt i huset..så undrar jag ..VARFÖR ska det bli sååå rörigt så fort man ska göra något som har med renovering..målat och pyssel att göra??..förstår inte..men kanske när kedjereaktionen är klar..ser det nog ut som det ska..bara liite rörigt..:)..

**

Önskar er en härlig ny vecka..städa lite grann..men för säkerhets skull...börja inte att dra runt på några skåp..det drar sååå mycket med sej...so long...

♥..Pia

2 kommentarer:

Millas hem sa...

Hej Pia!

Tackar tackar!!

Var i Värmland bor du? Maila mig gärna om du vill!

Kram Camilla

Kamomilla sa...

Ja, du har satt en snöboll i rullning... Men inte kan man ju ha det redigt och perfekt omkring sig hela tiden heller, då sku man ju inte uppskatta de stunder då allt är klart! ;)