söndag 13 september 2009

Sitter just nu och fördriver tiden med...

.... knep & knåp ...Väntar på att vi ska skjutsa hem barnbarnet Isak . Vi åker så vi möts på halva vägen ..sonen ( Isaks pappa) kommer från en kickoff helg med jobbet, på västkusten. Vi har haft äran att tillbringa helgen med lillgrabben...För tillfället leker han och grannkillen som är ett år äldre..de bygger koja i mitt lilla data/tv/arbetsrum....jag sitter med ryggen åt dem...(vid datorn)...och får höra snacket..en hel del roliga kommentarer må jag säga...inte är det tyst...:) ** Knep & knåp...lite pyssel måste det bli på helgen med...visserligen kan jag kanske inte sätta mej och pyssla HUR mycket som helst..men ...liite .. ** En söm på en skjorta behövde lagas..passade på att då sy ett par små linnehjärtan och som sen fick en vintagebild påstruken ..fyllde dessa hjärtanen med lavendel...Dessa kommer få en plats bland lakan sedan... ** Påsen, spetsen och hampasnöret på bilden ..ja, lite pyssel gick det att få till av det med...vad ? Jo en t-ask klädd med en pappersbit spets och snöre....ett ljus med likadan dekoration..en strut fylld med lavendel dekorerad med spets, snöre och lite annat....Allt av en brun papperspåse... Inspirationen kommer från att jag satt och surfade bland en massa bloggar & webbutiker..oväntat va:)..... ♥..Pia

16 kommentarer:

Kamomilla sa...

Skönt med långsamma söndagar med smått knåpande...

LantlivsAnette sa...

Halloj Pia !!
Åhhh vad härligt att ha haft hela helgen med gossen Isak...jag kan tro att de leker och har skoj hos dig !!
Så pysslig du är, jag har faktiskt pysslat lite idag jag också..några lingonkransar blev det, jag har hängt dom framme redan nu...
Ha nu en toppen Söndag
Kraaam Anette

MosterMalin sa...

Ja, visst är det härligt att låna dem lite så där ibland. Då får man passa på att njuta och gosa ordentligt.
/MosterMalin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Mysigt och passa Isak, och bygga koja det brukar vara populärt. Du pysslar och grejar så bra också.
Ha nu en bra kväll
Kramisar
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt att passa Isak.ja dom är ju så goa dom små liven.Ja det är kul att pyssla.Ha en mysig kväll kramiz ~~~~RITA~~~~.

Birgitta sa...

Du verkar alltid ha något nytt på gång vad gäller pyssel. Nu har du väl passat på och skämt bort Isak riktigt när han varit hos dej.
Kramis Birgitta

Pillargontanten sa...

Du är så påhittig :O)
Tack för alla goa ord under min tunga helg<3

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej Pia!
Tror säkert du hört många roliga kommentarer! Mysigt att få lite tid över att pyssla lite,,,säkert jättefina resultat!

Ha det så gott&kram!

E-K/noll54

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej gumman!

Så pysslig du varit i helgen.
Mysigt också att få rå om lill killen så där. De är för ljuvliga :)

Kram Viveka

hagagården sa...

Å härligt med pyssel,jag han pyssla jag med i stugan igår,det var himla mysigt.
kram
ninni

n o r d i n g å r d e n sa...

Du är en riktig knep å knåpare Pia! Vilken vackar lampskärm du har sytt!!

Mari, pst, jag har ny bloggadress!!! ( Fd Guldkant på Livet)

Designe sa...

Va du är pysslig! Mysigt med barnbarnet på helgbesök!
Ha en fin vecka! Kram :)

Fröken Fräken sa...

Låter som om du också har fullt upp på pysselfronten! Och visst kan det vara väldigt skojigt att sitta och lyssna på juniorer och höra alla deras finurligheter.

Hannis sa...

Mysigt och roligt att höra deras kommentarer kan jag tänka mig=))

Härligt när man får inspiration sådär.
Känns som att mitt huvud kokar över av ideér men ändå blir inte mycket gjort...
Har hittat böcker som jag inte kan släppa=))

Kram Hannis

Mitt Egnahem sa...

Visst ger bloggvärlden mkt inspiration. Kruxet är bara att inte bli sittandes för länge i detta BLOGGHAV... Tack själv för inspirationen du bjussar på! mvh din värmländska granne "Mitt Egnahem"

Viola sa...

Visst är det skönt med lata söndagar...ska vara hemma från vattenhålet denna helg och fixa lite hemma, skåp måste rensas inför flytt, så returpunkten ska besökas denna helg, ha en fin dag, kramen