torsdag 18 juni 2009

Trevlig Midsommar ....& ..Aj aj aj...jag har begått ett brott!!

...och det på min sena hundpromenad nu ikväll.....Det hade slutat regna..och jag hade inte plockat några midsommarblommor..som jag annars brukar göra MYCKET tidigare dagen före midsommaraftonen..alltid så är det ÄNGSKLOCKOR & PRÄSTKRAGAR i min bukett..meeeen så blev det icke idag.....jag var inte på rätt ställe..en liten bit bort där jag bor finns det ängar..DIT gick jag... ..på vägen dit..så fick jag syn på "mitt brott"..en NATTVIOL....De är fridlysta..det vet jag..men ett snabbt snack med mej själv....Jo..detta är en gatstump som har ett litet dike .. och detta dike kommer nästa vecka att bli slått av en sån där traktor som rensar dikena från högt gräs..så nu räddar jag denna vackra blomma från slåttern..:)..eller ???? ....visst är den vacker NATTVIOLEN..som hör till arten orkideér...och som den dofter sen..wow... ...kunde inte ha den inne i huset..så den fick stå ute på ALTANEN..
..tillsammans med midsommarbuketten ....
...och på andra sidan huset..där fick min trådslöjdade midsommarstång stå...bland blommor...rostiga saker... betongfat..och en liten blomsterkrona från ESTERS cafe.........
**
Och nu får jag önska er alla en riktigt trevlig
MESSÔMMER.....
♥...Pia...

9 kommentarer:

Sara sa...

Tack detsamma!!
Kram

Lena sa...

Halloj!! Så du är ute på stöldturné...ajja bajja!! Men visst är den fin. Höppes du får en go messömmer...med de käre o näre!! Häls te alle!! Kram Anna ♥

Pillargontanten sa...

En nattviol som räddats från slåttern är ju en glad nattviol :O)
Hoppas din midsommar blir härlig!

LantlivsAnette sa...

GLAD MIDSOMMAR på dig också !!
Åhh vilka fina buketter du har, och helt rätt tänkt om den där nattviolen, den skulle ha blivit nermejad så då var det ju bättre att den fick komma hem till dig !!
Sååå fint du har det !!
Nisse sänder nospussar till Selma...och en trårtbit..kika in hos mig sen, jag bjuder på tårta !
Ha det gott
Kraam Anette

hemma hos lilla mej sa...

Ha nu en trevlig midsommar kramiz ~~~~RITA~~~~~.

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en riktigt skön midsommar, vännen:)
Kram Lallis

Frida sa...

Hej!
Vilken vacker nattviol, det var ju bra att du räddade blomman.

Önskar dig en trevlig midsommar!
Kram Frida

Birgitta sa...

Jag önskar dej och nattviolen en trevlig midsommar också.
Kram Birgitta

Marianne sa...

Hej!
Inte vet jag om det är här hos mej det är något fel eller om det är straffet för att du tog den där fridlysta nattviolen, men jag ser inga bilder bara sådana där tråkiga röda kryss i hörnet. Men jag kunde se din härliga altan som snatr är klar. Alla har altan utom jag....:(
Önskar dig en skön fortsättning på helgen.