söndag 17 maj 2009

17 maj...

...och Norge firar ...men inte jag..jag målar jag..:)..en hel helg igen..och det lär bli några helger till...och då snackar vi "bara" altanen/uterummet..som ska målas..seeeeeeen blir det hela huset..nån gång..fast innan dess så ska det bytas panel och..näääj..stopp..man blir stressad av sej själv.....Ja, att ha hus med en liten trädgård....då har man fritiden räddad:)...men ska sanningen fram..så tar jag mej många pausar... .....under äppelträdet som håller på att som bäst slå ut i blom..där står jag....gjorde iallafall nu ikväll vi 8 tiden..skulle ta en bild på lilla huset..:)..Någon smög sakta fram....ville oxå vara med på bild.. **** Där bredvid äppelträdet, under rönnen, står ett av mina projekt ..soffan med en liten trädgårdsgrupp..(svarta stolen ska inte vara med:)..Där ska det ...läggas väv!! eller vad det nu heter under skifferplattorna..gruppen ska målas.. och spalje sättas upp..samt till slut ..blommor och lite ..piff:).. **** Jag har suttit där några gånger under helgen ..ja, under alla mina pausar...hihi.. Knaprat på lite av varje...kex med rabarbermarmelad..bl.a..och funderat..tänkt..drömt...
..Hur det ska se ut där inne....!!..och tänkt på vad i hela friden har vi dragit igång med..ATT måla gillar jag...jo..men det är väldigt mycket ..och ta det gånger två!!..
***
Ser ni den ursliga gamla radion..DÄR....kom jag på en dag..Kanske den gamla träsoffan kan stå där??..Jaaa.. med en blommig quilt och några kuddar....
****
SAKTA i backarna..det är en bit kvar ..INNAN soffan kan stå där i burspråket och jag får sitta där med en kopp kaffe och en mysig inredningstidnig....SELMA liggandes bredvid..och...mmmmm
..
♥...Pia
Ps...och det är bara grundfärgen som målas än..Lätthet..blir det sen....

15 kommentarer:

Patricia sa...

Va flitig du är...och det blir så fint...jag vill oxå ha ett uterum!.. =)

Ser att du med har en "linslus"...de små söta fyrbentingarna.. =)

Ha en skön söndagkväll!
Kram Patricia

Birgitta sa...

Hej!
Vad flitig du har varit idag. Det blir nog jättefint när det är klart och du får sitta där och njuta med en kopp kaffe och ss dej omkring.
Ha det så gott nu.
Kram Birgitta

Pillargontanten sa...

Va jättefint det blir, nägra mårbackapelargoner måste du ju ha :O)
Kanske en liten inflyttningspresent från pillargontanten, när det är färdigt :O)
Ha det gott!

Frida sa...

Hej!
Vad duktig du är! Det ser jättefint ut.
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Frida

Nostalgia & Kuriosa sa...

Hej. Så duktig du är. Mycket jobb ja, men så blir det bra när det är klart.
lampkjolerna som du frågade om är lösa, jättefina.
Ha en fin vecka.
Mvh Harriet

LantlivsAnette sa...

Hallo vännen !!
Du, det kan kännas som om du står och trampar..men himmel vad ni har hunnit mycket..tänk att hela bygget står där nu..och du har målat ett varv.. !!
Så grönt och fint ni har det ute nu..och lilla Selma gör precis som Nisse, smyger fram och vill vara med..
Ojjj, så fint det blir ert sommarrum..kanon !!
Kraam Anette

Unknown sa...

Vad flitig du vartit!
Åh så otroligt vackert uterum!!! Där tror jag verkligen att du kan trivas som fisken i vattnet. KRAM Petra

här är gudagott att vara sa...

Uterum va härligt!
Tänk att sitta där och mysa när det småregnar, det gör ju det ibland.Ja en skön soffa med en kviltad filt vore nog inte fel,
jag tror att du kommer att få det jättemysigt på ditt uterum.
Haregott!

Rummet för välbefinnande sa...

Vilket "go" det är i dig Pia!
Jösses, du målar och målar och målar.... Tur att du är förståndig och vilar och fikar och myser lite också.
Det blir ju himla fint alltså, det är ju säkert.....
Kram Mia

Unknown sa...

Du är så flitig.. redan grundat allt. Tänk va fort det går, (fast det tycker man ju inte när man sitter där.) Blir jättefint, snart sitter du i soffan bland kuddar och plädar med kaffe och en mysig tidning.
Kram Maria

Lotta sa...

Så fint det blir,det är ett väldans jobb att måla.Men slutresultatet brukar ju oftast bli bättre än man trott från början,så då kan man känna sig nöjd,och det tror jag att du blir.Ha en fin kväll och en fin fortsättning på veckan.kramisar Lotta

Sara sa...

Blir så fint!
Kram

hemtrevnad marie sa...

Ja, se fint kommer det då å bli i allefall!!
möe jôbb först , sen får du njute uttåt!!
kraam

Kamomilla sa...

Det kommer att bli så fint! vet hur du känner dig för jag kände nog likadant innan jag fick inreda lusthuset!

Granne med Selma sa...

Vilken otrolig bild av huset med äppelkvisten framför...! Och visst måste du passa på att vila lite (läs mycket) mellan alla målarvarv! Det är ju då alla de där kreativa skapartankarna får plats och tar form. Så har jag tillbringat många timmar - maken gräver, sågar, hamrar, fejar och jag står bredvid och .... skapar kreativa tankar1 Perfekt!
Kram Sussie