måndag 30 mars 2009

Åsså vare månda igen då och....

...Den andra måndagen ...och inte nåt vidare till vårtecken hos mej :) Utmaningen kommer från Humlebacken...
...Jo, men Selma hon strävar och strävar...för att fina något litet, liiitet vårtecken..
Fast det verkar vara lika svårt...även för en hund ! Att finna vårtecken eller våren ...
...eller....???
..Njaa, kanske..att det ....
... finns nåt som frestar nosen ..nånting att rulla sej i....DET är något som Selma ..älskar att göra....kattskit...hästskit..en torkad mask..eller varför inte geggamoja!!! Snöö går bra det med.. Okej ... den är åtminstonde ganska ren:) ..Men tjiii fick hon den här gången ..matte hann före innan tanken ens var klartänkt....
Jo, men visst...se här vad JAG "fann" på Hem T Går`n igår... en jättefin termometer..lite Vintage...och i min stil ..kan man säga...Det var ALLT för idag...kommer säkert mer i morn skulle jag tro...so long... Jo, en sak till....jag hinner inte med att läsa alla inlägg..vilken fart alla bloggare har..är det vårkänslor kanske...:)

6 kommentarer:

Geta sa...

Fin termometer hörru, jag gillar tapeten oxå!! Å längtar efter våren gör ja mä, attans va kallt de va ida, men det kan bara bli bättre!
Ha en bra ledig dag!
Kram.

Viveka på Humlebacken sa...

Mycket vårkänslor är det:) Även om inte våren är på plats överallt, det är tydligt det, när man vandrar runt bland vårbloggarna...
kram
Viveka

Pillargontanten sa...

Selma! Vilken goding!
Mina är likadana, äckliga saker ska det va, och rullar man sig inte i dem, så äter man upp dem.
Tack för hjälpen med lokaliseringen av butiken, det får nog bli ett litet besök framöver :O)

LantlivsAnette sa...

Åhhh du Pia !!
Vad glad jag blir då Selma är med , på mååånga bilder..himmel vad hon och Nisse är lika varann..man ser det på kroppen, och kropps språket..sötisarna våra..Ni har i alla fall liite grönare hos er, här har vi ju så himla mycket snö.
Ojjj, vilken fin termometer du köpte hos Mia !Nu får den visa många plus grader snart...jag längtar så till våren, sommaren och min veranda..
Ha det gott
Kraam Anette
P.s Jag har mailat dig nu..konstigt att det förra mailet kom bort..

hemtrevnad marie sa...

Ja, tror minsann att di har mer vår än här då...för vi har då mera snö!
Termometern var verkligen din stil...så fin!
kram på dig!

Viola sa...

Vi har faktiskt haft fint väder i två dagar och sol , tom 12 gr varmt och nu har´vår stads vårtecken öppnat, vår välkända glasskiosk, ha en bra dag, KRAM